۱۲ شهریور ۱۳۸۸، ۱۶:۲۳

فوقی خبر داد:

توزیع 20 هزار جلد قرآن در مساجد مازندران

توزیع 20 هزار جلد قرآن در مساجد مازندران

ساری - خبرگزاری مهر: مسئول دبیرخانه مساجد مازندران از توزیع بیش از 20 هزار جلد قرآن در مساجد این استان در قالب طرح تلاوت نور خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در ساری، محمد فوقی بعداز ظهر پنجشنبه در همایش فعالان مساجد استان در ساری اظهار داشت: قرآن، معجزه نبوت و ماخذ علوم شرعیه و احکام دینی است و علما برای حفظ و صیانت از آن نهایت تلاش خود را انجام می دهند و اهتمام مسلمانان به حفظ و قرائت این کتاب آسمانی همزمان با نزول وحی آغاز شد.

فوقی خاطرنشان کرد: مساجد در طول تاریخ، همواره به عنوان مدارس بزرگ اسلامی به شمار می آیند و از قدیم در مساجد، علوم اسلامی از جمله ادبات عرب، منطق، فقه، فلسفه و ... آموزش داده می شد و در این میان، تلاوت قرآن از اهمیت ویژه ای برخوردار است که خود رشد و شکوفایی جوانان در زمینه قرآن و فهم کلام الهی را موجب می شود.

وی با اشاره به اینکه در هزار و 170 مسجد استان مازندران طرح تلاوت نور اجرا می شود که در این راستا 25 جلد قرآن، به هر مسجد اهدا می شود، بیان داشت: طرح تلاوت نور به مناسبت ماه مبارک رمضان رونق بیشتری گرفته است و با جدیت کامل، برگزار می شود و تا کنون تعداد 29 هزار و 250 جلد قرآن کریم در قالب طرح تلاوت نور بین مساجد مازندران به صورت رایگان توزیع شده است.

فوقی، تلاش در ایجاد سنت حسنه تلاوت روزانه قرآن، ایجاد فضای روحانی در مساجد با تلاوت قرآن، تلاوت قرآن به روش ترتیل خوانی، تلاوت قرآن با صوتی زیبا و جذاب، ختم قرآن در مساجد کشور در طول یک سال، ایجاد بستری مناسب برای نوآوری یا تکمیل طرحهای فرهنگی مساجد را از جمله خصوصیات و ویژگی های طرح تلاوت نور بیان کرد.

مسئول دبیرخانه هیئت نظارت بر کانونهای فرهنگی هنری مساجد مازندران نشر و گسترش فرهنگ قرآنی در جامعه، فراگیری و آموزش غیر مستقیم صحیح خوانی و ترتیل خوانی قرآن در مساجد کشور، جذب هر چه بیشتر جوانان و نوجوانان و کودکان به سه رکن مسجد و نماز و قرآن، الگوسازی از قاریان جوان و نوجوان و ایجاد زمینه و انگیزه برای افراد مستعد و علاقمند برای یادگیری تخصصی علوم قرآنی را از اهداف اجرای طرح تلاوت نور برشمرد. 

کد خبر 941201

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha