۲۱ تیر ۱۳۸۳، ۱۱:۲۶

سخنگوي وزارت امور خارجه در جمع خبرنگاران خبر داد:

رييس دادگاه پرونده صدام براي دريافت مستندات جنايت هاي صدام به ايران مي آيد

حميد رضا آصفي سخنگوي وزارت امور خارجه گفت: رييس دادگاه تشكيل صدام براي رسيدگي به اتهامات صدام در عراق به زودي به ايران مي آيد تا مستندات و اطلاعات لازم در خصوص جنايات صدام در حق ملت ايران در اختيار وي قرار گيرد.

به گزارش خبرنگار سياسي مهر، وي روز يكشنبه درجمع خبرنگاران در خصوص تهديدهاي اخير رژيم صهيونيستي، گفت: هيچ كشوري در موقعيت حمله به ايران قرار ندارد زيرا با پاسخ قاطع ايران روبرو خواهد شد.

وي در خصوص قطعه سازي و مونتاژ با اشاره به اينكه تنها تصميم سياسي گرفته شده است ولي بايد مراحل فني آن طي شود، اظهار داشت: قطعه سازي بهرحال در چارچوب تعهدات ايران به آژانس و با نظارت آن انجام خواهد شد.

آصفي در پاسخ به سوال خبرنگار سياسي مهر در خصوص دفن شهداي گمنام در سفارت هاي ايران در كشورهاي اروپايي، گفت: چنين طرحي به وزارت امور خارجه آمده است و درحال بررسي است، اين يك خواست مردمي است و در گذشته با شكل ديگري انجام گرفته است.

سخنگوي وزارت امور خارجه در خصوص فعاليت هاي هسته اي رژيم صهيونيستي، اظهار داشت: اسرائيل با تكيه بر حمايت هاي آمريكا و برخي كشورهاي ديگر گستاخي خود را بيشتر مي كند و هرچه اين حمايت ها افزايش يابد بحران درمنطقه نيز افزايش خواهد يافت.

وي تصريح كرد: با توجه به سياست هاي توسعه طلبانه اسرائيل نمي توان آينده روشني را براي منطقه خاورميانه تصور كرد. 

خبر تكميلي متعاقبا ارسال خواهد شد.
کد خبر 94137

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha