۱۳ شهریور ۱۳۸۸، ۱۵:۰۹

کتاب‌های ایرانی در نمایشگاه کتاب پکن به نمایش درآمد

کتاب‌های ایرانی در نمایشگاه کتاب پکن به نمایش درآمد

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن، 12 شهریور با حضور ناشرانی از 50 کشور جهان از جمله ایران با سخنرانی وزیر فرهنگ اسپانیا افتتاح شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، این نمایشگاه به مدت 5 روز در مرکز نمایشگاههای بین‌المللی شهر پکن دایر است و بیش از یک هزار و 400 ناشر از کشورهای مختلف تازه‌ترین آثار خود را به نمایش گذاشته‌اند.

در این نمایشگاه مؤسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران به نمایندگی از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، بیش از 350 عنوان کتاب را در فضایی به مساحت 36 مترمربع به معرض نمایش گذاشته است. مجمع جهانی اهل بیت و رایزنی فرهنگی ایران در چین نیز در این نمایشگاه دارای غرفه مستقل هستند.

سید غلامرضا تهامی نویسنده برگزیده کتاب سال جمهوری اسلامی ایران نیز درغرفه مؤسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران حضور دارد.

در این نمایشگاه 800 ناشر خارجی حضور دارند و از مجموع 8 سالن نمایشگاه،2 سالن به بخش بین‌الملل و یک سالن به اسپانیا که میهمان ویژه نمایشگاه است، اختصاص داده شده است.

شانزدهمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب پکن در فضایی به وسعت 43 هزار متر مربع برپاشده و تا 16 شهریور ماه ادامه دارد.

مؤسسه نمایشگاههای فرهنگی ایران در چهاردهمین نمایشگاه پکن نیز حضور یافته بود و امسال برای دومین بار در این نمایشگاه حضور یافته است.

این حضور در راستای موافقت‌نامه مشترک بین دو نمایشگاه تهران و پکن صورت می‌گیرد که با حضور نمایندگان نشر چین در بیست و دومین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بین طرفین مورد توافق قرار گرفته است.

کد خبر 941452

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha