۱۵ شهریور ۱۳۸۸، ۱۴:۳۶

فرماندار بوشهر:

ساماندهی بازار ماهی و میگو در بوشهر ضروری است

ساماندهی بازار ماهی و میگو در بوشهر ضروری است

بوشهر - خبرگزاری مهر: فرماندار بوشهر گفت: با توجه به وضعیت غیر‌بهداشتی بازار عرضه ماهی و میگو، ساماندهی این بازار در بوشهر ضروری است.

به گزارش خبرنگار مهر در بوشهر، جعفر پورکبگانی در نشست بررسی وضعیت بازار ماهی و میگوی بوشهر افزود: عرضه‌ کنندگان ماهی و میگو در بوشهر باید با هماهنگی شهرداری نسبت به ساماندهی بازار اقدام کنند.

وی اظهار داشت: عرضه ‌کنندگان ماهی و میگو باید در حداقل زمان ممکن شرایط مورد نظر مرکز بهداشت و شبکه دامپزشکی را در واحدهای صنفی خود ایجاد کنند.

فرماندار بوشهر تصریح کرد: شهرداری بوشهر پروژه دفع فاضلاب بازار ماهی و میگو را طراحی و همراه با برآورد هزینه مورد نیاز به فرمانداری اعلام کند.

پورکبگانی گفت: به‌ منظور تأمین سلامت شهروندان شهرداری بوشهر با هماهنگی نیروی انتظامی نسبت به ساماندهی و جمع ‌آوری دستفروشان ماهی و میگو اقدام کند.

وی از تخصیص اعتبار لازم به‌ منظور اجرای طرح بهسازی بازار عرضه ماهی و میگو به شهرداری خبر داد و اضافه کرد: پس از بهسازی بازار همه عرضه‌ کنندگان ماهی و میگو موظف هستند نسبت به بهسازی واحدهای صنفی خود طبق نظرات بهداشت محیط و دامپزشکی اقدام کنند.

فرماندار بوشهر با اشاره به فعالیت پژوهشکده میگو در بوشهر تصریح کرد: پژوهشکده میگو با برنامه ‌ریزی و پژوهش‌ های منظم می ‌تواند بازویی بسیار قوی در بهره‌ برداری پایدار از ذخائر دریایی و افزایش میزان و بازده تولید میگو به‌ منظور تأمین امنیت غذایی جامعه و کاهش ریسک پذیری سرمایه‌ گذاران در بخش عمل ‌آوری میگو باشد.

پورکبگانی ادامه داد: از جمله وظایف مهم پژوهشکده میگو رشد ذخائر آبزیان دریایی و مقابله با امراض کاهش‌ دهنده این ذخائر است که باید با یک برنامه ‌ریزی منظم و همکاری دستگاه‌ های ذیربط نسبت به تقویت آن اقدام کرد.

کد خبر 942670

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha