۱۶ شهریور ۱۳۸۸، ۱۱:۱۶

در واکنش به تداوم شهرک سازی؛

جرج میچل سفرش به سرزمین های اشغالی را لغو کرد

جرج میچل سفرش به سرزمین های اشغالی را لغو کرد

فرستاده ویژه آمریکا در امور خاورمیانه سفر خود به رژیم صهیونیستی را به دلیل تصمیم نخست وزیر این رژیم مبنی بر صدور مجوز برای ساخت 500 واحد مسکونی جدید در کرانه باختری لغو کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از یدیعوت آحارونوت، قراربود که "جرج میچل" شنبه آینده در سفر دو روزه خود وارد سرزمین های اشغالی شود و روز یکشنبه با ایهود باراک وزیر جنگ رژیم صهیونیستی و روز دوشنبه با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر این رژیم دیدار کند.

با وجود افزایش تنش ها میان تل آویو و واشنگتن دوطرف ادعا کردند که پیشرفتی در مذاکرات صلح خاورمیانه حاصل شده است و در حاشیه نشست شورای امنیت سازمان ملل در روز 23 سپتامبر (چهارم مهر ماه) به از سرگیری مذاکرات میان مقامات رژیم صهیونیستی و فلسطینی خواهند پرداخت.

پس از ارائه طرح جدید نتانیاهو برای ساخت 500 واحد مسکونی در کرانه باختری مقامات فلسطینی واکنش های شدیدی را در قبال این اقدام نشان دادند و آن را به عنوان نشانه ای از شکست دولت آمریکا در برابر فشارهای وارده از سوی رژیم صهیونیستی دانستند.

در همین حال مقامات صهیونیستی اعلام کردند که نتانیاهو به طور خصوصی این مطلب را اعلام کرده که آماده همکاری با طرح صلح اوباماست و در همین رابطه در حال بررسی طرح توقف موقت روند شهرک سازی در سرزمین های فلسطینی است.

همچنین رئیس دوره ای اتحادیه اروپا روز یکشنبه ضمن غیرقانونی خواندن شهرک سازی رژیم صهیونیستی در کرانه باختری از آن به عنوان مانعی در جهت پیشبرد روند صلح خاورمیانه یاد کرد.

گفتنی است پیشنهاد توقف شهرک سازی توسط نتانیاهو مربوط به پروژه ساخت حدود 2 هزار و 500 واحد مسکونی در کرانه باختری می شود که به تازگی آغاز شده است. در این پیشنهاد اشاره ای به ساخت و سازها در بیت المقدس نشده است. 

کد خبر 943056

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha