۲۲ شهریور ۱۳۸۸، ۱۲:۰۴

همزمان با روز جهانی قدس/

مترو با حداکثر ظرفیت خدمات رسانی می کند

مترو با حداکثر ظرفیت خدمات رسانی می کند

مدیر عامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه گفت: در روز جهانی قدس و عید سعید فطر مترو با حداکثر ظرفیت به شهروندان خدمات رسانی خواهد کرد و سرفاصله حرکت قطارها در خطوط 1 و 2 کاهش می یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر، جعفر  ربیعی افزود: در روز جهانی قدس و در روز عید فطر برای برگزاری نماز در دانشگاه تهران سرفاصله حرکت قطارها در خطوط 1 و 2 حداکثر 4 دقیقه خواهد بود که با اعزام قطارهای فوق العاده در صورت ازدحام جمعیت سرفاصله حرکت قطارها تا 3 دقیقه کاهش خواهد یافت.

به گفته وی، شهروندان برای رسیدن به محل برگزاری نماز عید و فطر و راهپیمایی روز قدس (میدان انقلاب) می توانند علاوه بر خطوط  1و 2 مترو از خط 4  نیز استفاده کنند اما متاسفانه به دلیل کمبود ناوگان امکان کاهش سرفاصله حرکت قطارها در این خط  وجود ندارد و قطارها با سرفاصله 10 دقیقه به شهروندان خدمات رسانی خواهند کرد.

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه خاطرنشان کرد : در خط یک مترو تهران ایستگاههای هفت تیر، طالقانی و دروازه دولت و در خط  دو ایستگاههای میدان حر و شهید نواب صفوی نزدیکترین ایستگاههای مترو به محل برگزاری نماز عید فطر و محل راهپیمایی روز قدس هستند که برای تردد آسانتر شهروندان در مجاورت این ایستگاهها اتوبوس و ون مستقر خواهد شد تا مسافران مترو بتوانند پس از خروج از ایستگاه بقیه مسیر را با این وسایل نقلیه عمومی تا طی کنند.

ربیعی نزدیکترین ایستگاههای خط چهار متروی تهران به محل برگزاری نماز عید فطر و راهپیمایی روز قدس را ایستگاههای انقلاب و فردوسی دانست و تصریح کرد: از آنجا که ایستگاه میدان انقلاب از تمام ایستگاههای مترو به محل برگزاری نماز عید فطر و راهپیمایی روز قدس نزدیکتر است پیش بینی می شود ازدحام زیادی در این ایستگاه به وجود بیاید.

این مقام مسئول در مترو تهران ادامه داد: اما با توجه به سرفاصله زیاد حرکت قطارها در خط 4 و نبود پله برقی در این ایستگاه امیدواریم شهروندان بیشتر از سایر خطوط و ایستگاههای مترو برای رسیدن به محل برگزاری عید فطر و راهپیمایی روز قدس استفاده کنند تا شاهد حجم انبوه مسافران و به دنبال آن ایجاد مشکل در خدمات رسانی نشویم.

کد خبر 946306

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha