۲۷ شهریور ۱۳۸۸، ۹:۴۸

سینمای فرانسه "یک پیشگو" را به اسکار 2010 معرفی کرد

سینمای فرانسه "یک پیشگو" را به اسکار 2010 معرفی کرد

فیلم سینمایی "یک پیشگو"، برنده جایزه بزرگ جشنواره کن، به نمایندگی از سینمای فرانسه به بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان اسکار هشتاد و دوم معرفی شد.

به گزارش خبرنگار مهر، اسکرین دیلی اعلام کرد "یک پیشگو" به کارگردانی ژاک اودیار و بازی طاهر رحیم ستاره نوظهور سینمای فرانسه داستان جوانی است که در زندان وارد یک گروه مافیایی می‌شود و به تدریج پله‌های ترقی را طی می‌کند. اما مشخص می‌شود او قصد دارد یک شبکه مافیایی برای خودش راه بیندازد.

تیه‌ری فرومو مدیر جشنواره کن، فلورنس مالرو از مدیران مرکز ملی سینمای فرانسه، آلن ترزیان رئیس آکادمی سزار، ژان مورو بازیگر سرشناس سینمای فرانسه و سه کارگردان شناخته‌شده این کشور به نام‌های ژان ژاک آنو، کنستانتین کوستا گاوراس و رژی وارنیه در کمیته انتخاب نماینده فرانسه در رقابت‌های اسکار 2010 عضویت داشتند.

نمایی از فیلم سینمایی "یک پیشگو" که داستان آن در زندان می‌گذرد

"یک پیشگو" که بهار امسال در بخش مسابقه شصت و دومین جشنواره فیلم کن به نمایش درآمد، یکی از امیدهای فرانسه برای کسب دومین نخل طلا از این رویداد معتبر بود که در نهایت هیئت داوران به ریاست ایزابل هوپر نخل طلا را به "روبان سفید" میشائیل هانکه اهدا کرد و فیلم اودیار را شایسته دریافت جایزه بزرگ هیئت داوران دانست.

"یک پیشگو" روز 26 اوت در سینماهای فرانسه به نمایش درآمد و حق پخش بین‌المللی آن را شرکت سلولوئید دریمز بر عهده دارد. ضمن اینکه قرار است استودیو سونی آن را از 12 فوریه به صورت محدود در چند سینمای آمریکا اکران کند. این فیلم با بودجه 12 میلیون یورویی ساخته شده است.

سینمای فرانسه تا به حال 34 بار نامزد دریافت جایزه از بخش بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان مراسم اسکار بوده و 9 بار هم این جایزه را از آن خود کرده که سه جایزه ویژه هم در میان آنها دیده می‌شود. آخرین موفقیت فیلم‌های فرانسوی در اسکار به سال 1992 برمی‌گردد که "هندوچین" به کارگردانی رژی وارنیه اسکار برد.

مهلت ارسال فیلم‌ها برای حضور در بخش اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان به آکادمی علوم و هنرهای سینمایی آمریکا اول اکتبر به پایان می‌رسد و هشتاد و دومین دوره مراسم اسکار هفتم مارس 2010 در کداک تیه‌تر لس آنجلس برگزار می‌شود. اسامی پنج نامزد نهایی اسکار بهترین فیلم غیر انگلیسی‌زبان هفتم فوریه اعلام خواهد شد.

کد خبر 949016

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha