۳ مهر ۱۳۸۸، ۱۱:۳۳

همزمان با هفته دفاع مقدس؛

ویژه برنامه "دفاع مقدس در آیینه هنر" در لرستان اجرا می شود

ویژه برنامه "دفاع مقدس در آیینه هنر" در لرستان اجرا می شود

خرم آباد - خبرگزاری مهر: رئیس حوزه هنری استان لرستان از اجرای ویژه برنامه "دفاع مقدس در آیینه هنر" همزمان با هفته دفاع مقدس در این استان خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر در خرم آباد، شیرزاد نعمتی نیا در نشست با هنرمندان و کارکنان حوزه هنری لرستان از دوران هشت سال دفاع مقدس به عنوان سند افتخار ملت ایران در برابر تهاجم دشمنان و حماسه عزت و سربلندی این مرز و بوم یاد کرد.

وی افزود: رزمندگان و ایثارگران مخلص ایران اسلامی در دوران هشت سال جنگ تحمیلی با برخورداری از کمترین امکانات و تجهیزات نظامی در مقابل دشمنان و تمامی ابرقدرتهای جهان ایستادگی کردند و عزت و سرافرازی را برای این مرز و بوم به ارمغان آوردند.

رئیس حوزه هنری استان لرستان با تاکید بر ضرورت اجرای برنامه های فرهنگی هنری و گرامیداشت یاد و خاطره شهدا و دوران مقاومت و سلحشوری رزمندگان هشت سال جنگ تحمیلی اظهار داشت: امروزه پاسداری از ارزشهای اسلام و انقلاب وظیفه همه آحاد ملت ایران است.

نعمتی نیا با اشاره به اهمیت و ضرورت توجه به پاسداشت ارزشهای انقلاب اسلامی و انتقال آن به نسلهای آینده، اظهار داشت: با توجه به هجمه های فرهنگی بیگانگان ضروری است که نسلهای جوان هرچه بیشتر با ارزشهای انقلاب اسلامی به ویژه دوران پر افتخار دفاع مقدس آشنایی پیدا کنند.

وی به برگزاری برنامه های فرهنگی حوزه هنری در هفته گرامیداشت دفاع مقدس اشاره کرد و افزود: بی شک اجرای برنامه های فرهنگی با موضوع دفاع مقدس و مرور خاطرات آن دوران نقش بسزایی در آشنایی جوانان با این وقایع خواهد داشت.

رئیس حوزه هنری استان لرستان اجرای ویژه برنامه "دفاع مقدس در آیینه هنر" را مهمترین فعالیت این حوزه در هفته یاد دشده برشمرد و خواستار تلاش و همکاری مضاعف کارکنان این مرکز در زمینه هر چه بهتر برگزار شدن این آیین شد.

هفته فرهنگی دفاع مقدس با عنوان "دفاع مقدس در آیینه هنر" عنوان برنامه ای است که از سوی حوزه هنری لرستان و با همکاری پایگاه مقاومت شهید چمران شهرستان خرم آباد در محوطه قلعه تاریخی فلک افلاک خرم آباد برگزار می شود.

این برنامه همزمان با هفته دفاع مقدس برگزار شده و شامل بخشهای مختلفی همچون نمایش فیلم و انیمیشن، اجرای نمایش، نشست خاطره گویی، اجرای موسیقی دفاع مقدس، نمایشگاه کتاب و محصولات فرهنگی و نمایشگاه عکس و پوستر است.

تمامی برنامه های یادشده با موضوع دفاع مقدس بوده و در هر روز از ایام بزگداشت هفته دفاع مقدس توسط یکی از واحدهای حوزه هنری لرستان اجرا می شود.

همچنین برگزاری نمایشگاهی از پوسترهای شهدا، نشست خاطره گویی توسط رزمندگان و ایثارگران دوران دفاع مقدس، برگزاری مسابقه هنرهای تجسمی به صورت ورک شاپ و نمایش روزانه فیلم و انییمشن با موضوع دفاع مقدس از برنامه های مهم حوزه هنری لرستان در هفته یادشده خواهد بود.

کد خبر 952288

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha