۵ مهر ۱۳۸۸، ۱۳:۱۲

تب کریمه کنگو در رفسنجان قربانی گرفت

تب کریمه کنگو در رفسنجان قربانی گرفت

کرمان - خبرگزاری مهر: معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان از مرگ بیمار مبتلا به علائم تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در رفسنجان خبر داد.

احمد جمالی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر در کرمان اظهار داشت: بیماری تب کنگو در شهرستان رفسنجان قربانی گرفت.

وی گفت: بیمار دختر جوانی بود که هفته گذشته با علائم تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در بیمارستان علی ابن ابیطالب رفسنجان بستری شده بود.

وی تصریح کرد: از این بیمار مشکوک به بیماری خونریزی دهنده تب کریمه کنگو برای تایید نهایی این بیماری نمونه خون گرفته شده و به تهران ارسال شده است.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان افزود: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو یک بیماری ویروسی واگیردار است و بیشتر افرادی که با دام و فرآورده های دامی خام آلوده تماس دارند به این بیماری مبتلا می شوند.

جمالی زاده خاطرنشان کرد: این افراد از طریق مستقیم مثل خرد کردن گوشت و تماس با خون و ترشحات دام آلوده در هنگام ذبح دام و به طور غیرمستقیم از طریق گزش کنه آلوده به آن مبتلا می شوند.

وی افزود: علائم بیماری در نهایت به صورت تب و خونریزی است و معمولا به فوت منجر می شود.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی رفسنجان تاکید کرد: به شهروندان رفسنجانی توصیه می کنیم از خرید و کشتار دام زنده خودداری کرده و گوشت مورد نیاز خود را از مراکز معتبر که تحت نظارت بهداشت و دامپزشکی هستند تهیه کنند.

جمالی زاده گفت: بهتر است خرد کردن گوشت 24 ساعت پس از ذبح باشد زیرا ویروس این بیماری پس از 24 ساعت در گوشت غیرفعال می شود.

کد خبر 953536

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha