۷ مهر ۱۳۸۸، ۱۱:۲۰

مانور آمادگی در برابر زلزله در شرق تهران برگزار می شود

مانور آمادگی در برابر زلزله در شرق تهران برگزار می شود

مانور آمادگی در برابر زلزله 19 و 20 مهر ماه جاری همزمان با روز کاهش اثرات بلایای طبیعی در شرق تهران برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، محمدرضا گودرزی مسئول ستاد مدیریت بحران منطقه هشت با اعلام این مطلب گفت: هم اکنون سه پایگاه ویژه مدیریت بحران در سطح منطقه هشت وجود دارد و پایگاه چهارم نیز در ناحیه سه احداث خواهد شد.

وی به آموزش شهروندی در پایگاههای مدیریت بحران اشاره کرد و افزود: براساس دستور شهردار منطقه و با همکاری شورایاریها شهروندان علاقه مند منطقه هشت روان شناسی بحران، امداد و کمکهای اولیه و شناسایی نقاط بحران را آموزش می بینند.

گودرزی در خصوص نیروهای داوطلب واکنش اضطراری اظهار داشت: این گروه، آموزشهای لازم در زمینه امداد و کمکهای اولیه را در پایگاه ویژه مدیریت بحران طی کرده اند.

وی وظیفه این گروه داوطلب را انجام عملیات امدادی در ساعات اولیه وقوع بحران عنوان کرد و افزود: این افراد باید قبل از رسیدن نیروهای دولتی نسبت به امداد رسانی به مصدومان اقدام کنند.

مسئول مدیریت بحران منطقه هشت با اشاره به این که این منطقه در زمینه جذب داوطلب گروه دوام از مناطق دیگر جلوتر است افزود: هم اکنون تعداد 300 نفر از شهروندان و پرسنل شرق تهران آموزش گروه دوام را فرا گرفته اند.

وی با اشاره به تعامل خوب مدیریت بحران منطقه هشت با سازمان هلال احمر گفت: در حال حاضر 6 پایگاه اورژانس در سطح منطقه هشت وجود دارد که مسئولیت امداد رسانی به شهروندان و همشهریان مصدوم و آسیب دیده در زمان وقوع بحران را بر عهده دارند.

گودرزی در خصوص استحکام ساختمانهای منطقه هشت در زمان وقوع زلزله افزود: زلزله به تنهایی حادثه خیز نیست اگر ساختمانها مقاوم باشد زلزله مشکلی ایجاد نمی کند.

وی اظهار داشت: به همین منظور شرکت نوسازان در منطقه هشت مقاوم سازی ساختمانهای این منطقه را بررسی می کند.

گودرزی در ادامه گفت: منطقه هشت به لحاظ تجهیزات امداد و کمکهای اولیه یکی از بهترین مناطق شهر تهران است.

وی به آموزش نیروهای داوطلب بسیجی به عنوان افراد موثر در زمان بحران اشاره کرد و افزود: با جلسات متعددی که با فرماندهان نیروی مقاومت پایگاه شهید بهشتی داشته ایم توانسته ایم تعداد زیادی از این نیروها را آموزش دهیم.

مسئول مدیریت بحران منطقه هشت در خصوص برنامه های ستاد بحران ویژه دانش آموزان گفت: با برگزاری اردوی یک روزه دانش آموزان با فعالیتهای ستاد مدیریت درزمان وقوع زلزله از نزدیک آشنا می شوند.

گودرزی به طرح شهر ایمن برای کودکان اشاره کرد و افزود: اگر این طرح به تصویب سازمان پیشگیری از بلایای طبیعی برسد برای نخستین بار در منطقه هشت به اجرا در خواهد آمد.

کد خبر 954986

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha