۷ مهر ۱۳۸۸، ۱۳:۰۶

تا پایان سال 88 محقق می شود/

توسعه 17 کیلومتری مسیر دوچرخه سواری منطقه 22

توسعه 17 کیلومتری مسیر دوچرخه سواری منطقه 22

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری منطقه 22 از توسعه 17 کیلومتری مسیر دوچرخه سواری این منطقه تا پایان سال 88 خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، معاون حمل و نقل و ترافیک منطقه 22 با اعلام این خبر گفت: از آنجا که پس از افتتاح بزرگراه آزادگان مسیر ویژه دوچرخه سواری قطع شد این عملیات با هدف تکمیل شبکه های موجود و اتصال آنها به ایستگاههای مترو وردآورد، ایران خودرو و بوستان جنگلی چیتگر انجام می شود.

مهندس مژده جو درباره مسیرهای جدید دوچرخه سواری توضیح داد: اتصال ضلع غربی شهرک صدرا به مترو چیتگر از طریق پوسته شرقی آزاد راه آزادگان، توسعه مسیر شمال بزرگراه شهید همت حد فاصل دانشگاه انتظامی تا شهرک شهید باقری و مسیر حدفاصل شهرک باقری تا بلوار پژوهش در این عملیات تعریف شده اند. این پروژه ها نیاز به احداث پل هوایی ویژه دوچرخه و پل های زیرگذر دارد که اکنون احداث آنها پیشرفت چشمگیری داشته است.

وی به احداث پل هوایی ویژه دوچرخه سواری برای اولین بار در ایران اشاره کرد و گفت: این پل در مسیر اتصال شهرک صدرا به بوستان جنگلی چیتگر از روی بزرگراه آزادگان در حال احداث است و برای احداث آن 6 میلیارد ریال اعتبار پیش بینی شده است. اگرچه اعتبار کل پروژه بالغ بر 20ذمیلیارد ریال پیش بینی شده است.

مژده جو افزود: در طرح تفصیلی مصوب منطقه 140 کیلومتر مسیر ویژه دوچرخه سواری پیش بینی شده است. یعنی مسیری که خارج ازسواره رواحداث شده و با خط کشی جدا نشده باشد. اکنون از این مقدار حدود 25 کیلومتر مسیر احداث شده و در حال بهره برداری است که پیست سرعت به طول یک هزار و 800 متر، پیست استقامت به طول 8 هزار و 500 متر و انواع پیست های کوهستان و شبکه پیستهای شهری از جمله آن به شمار می رود. بنابراین با بهره برداری از این پروژه طول پیست دوچرخه سواری منطقه 22 به بیش از 40 کیلومتر خواهد رسید.

معاون حمل و نقل و ترافیک از راه اندازی غرفه های جدید دوچرخه سواری با همکاری انجمن دوچرخه سواری شهرداری تهران خبر داد و گفت: تاکنون دو نوع غرفه در منطقه فعال بود که بخشی از آن در بوستان جنگلی چیتگر و بخشی از آن در شبکه شهری پیست فعالیت می کردند.

وی افزود: متأسفانه پس از افتتاح بزرگراه آزادگان شمالی مسیرهای دوچرخه سواری از نقطه کوهک قطع شدند. به همین دلیل غرفه های شهری که زیر نظر معاونت اجتماعی فرهنگی فعالیت می کردند، تعطیل شدند. اما امسال بنا داریم با همکاری انجمن دوچرخه سواری شهرداری تهران غرفه کرایه دوچرخه مترو را راه اندازی کنیم و با فعال کردن سایر غرفه های موجود، سفرهای شهری، کاری و تفریحی را به شیوه ای ممکن کنیم که شهروندان بتوانند با کرایه دوچرخه در غرفه مبدا آن را به غرفه مقصد تحویل دهند. این خدمات به شهروندانی ارائه می شود که به صورت اعضای ثابت در این غرفه ها ثبت نام کرده باشند.

مژده جو بر ضرورت وجود پارکینگهای دوچرخه در منطقه تأکید و تصریح کرد: نقاطی مناسب احداث پارکینگ دوچرخه است که حتما به شبکه دوچرخه سواری متصل باشند. شناسایی این نقاط را در دستور کار خود قرار خواهیم داد.

کد خبر 955102

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha