۸ مهر ۱۳۸۸، ۱۰:۲۵

روسها از فرش تبریز فیلم می سازند

روسها از فرش تبریز فیلم می سازند

تبریز - خبرگزاری مهر: رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی از ساخت فیلمی با عنوان فرش دستباف ایران توسط گروهی از فیلمسازان روسیه در تبریز خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر از تبریز، صادق نجفی در جمع خبرنگاران افزود: این فیلم بر اساس تفاهمنامه ای که بین سازمان توسعه تجارت ایران با رادی و تلویزیون روسیه منعقد شده، ساخته می شود و فیلمبرداری این مجموعه از روز گذشته در تبریز آغاز شد و قرار است از شبکه های تلویزیونی روسیه پخش شود.

وی جایگاه آذربایجان شرقی در مبادلات اقتصادی و فرهنگی با روسیه را با مثبت خواند و افزود: افتتاح نمایشگاه دائمی فرش دستباف ایران در روسیه و شرکت ایران در نمایشگاه صنایع غذایی در روسیه از جمله نمودهای عینی سطح تعاملات بالای دو کشور است.

نجفی، فرش دستبافت تبریز را به دلیل طرحهای بکر و بی بدیل، رنگهای متنوع و زیبا و ریز بافت بودن آن، دارای شهرت جهانی دانست و تصریح کرد: فرش تبریز شناسنامه فرش ایرانی است.

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی در ادامه با ارائه گزارشی از وضعیت صادرات و واردات استان گفت: ارزش کالاهای صادراتی استان در شش ماهه نخست امسال حدود 600 میلیون دلار بود که نسبت به مدت مشابه پارسال هفت درصد کاهش یافته است.

نجفی افزود: افت قیمت محصولات صادراتی و مشکلاتی که در ارائه تسهیلات از طرف بانکها وجود دارد دلیل اصلی کاهش ارز آوری بوده و این مسئله صادرکنندگان را با مشکل مواجه کرده است.

رئیس سازمان بازرگانی آذربایجان شرقی با بیان اینکه اقتصاد کشور نیازمند افزایش رایزنی های دیپلماتیک و حضور بازرگانان در عرصه های بین المللی است، گفت: طی ماه گذشته فعالیتهای زیادی در راستای گسترش روابط تجاری با همسایگان انجام شده است که از آن جمله شرکت در نمایشگاه صنایع غذایی روسیه در مسکو که هر چهار واحد شرکت کننده از طرف کشورمان متعلق به آذربایجان شرقی بود.

کد خبر 955709

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha