۱۲ مهر ۱۳۸۸، ۱۳:۱۵

منزل آگاتا کریستی بازسازی شد/ خانه ملکه جنایت در معرض دید علاقمندان

منزل آگاتا کریستی بازسازی شد/ خانه ملکه جنایت در معرض دید علاقمندان

خانه تابستانی آگاتا کریستی نویسنده مشهور داستانهای خانم مارپل و هرکول پوآرو پذیرای بازدید علاقمندان است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از سایت "کانادا"، در صد و نوزدهمین سال تولد این نویسنده انگلیسی برای اولین بار فرصتی برای طرفداران وی دست داده تا از این خانه که به تازگی‌ با 10 میلیون دلار بازسازی شده‌ بازدید کنند.

ماتئو پریچارد نوه آگاتا کریستی به بازدید کنندگان اجازه می‌دهد که در گردش از این منزل دریابند که مادربزرگش ساعات خصوصی خود را چطور با خانواده‌اش به سر می‌برده ‌است.

در این منزل همچنین اشیاء و وسایلی که یادآور داستانهای جنایی کریستی است و در برخی از فیلمهای ساخته شده از این داستانها به کار رفته گردآوری شده ‌است.

آگاتا مری کلاریسا مشهور به "آگاتا کریستی" متولد 15 سپتامبر 1890 انگلستان است. وی با نام مستعار ماری وستماکوت داستانهای عاشقانه و رومانتیک نیز نوشته ‌است ولی شهرت اصلیش به خاطر رمانهای جنایی است.

داستانهای آگاتا کریستی به ‌خصوص آن دسته که درباره ماجراهای کارآگاه هرکول پوآرو و یا خانم مارپل هستند، نه تنها لقب "ملکه جنایت" را برای او به ارمغان آوردند بلکه وی را به‌ عنوان یکی از مهمترین و مبتکرترین نویسندگانی که در راه توسعه و تکامل داستانهای جنایی کوشیده‌اند معرفی و مطرح کرده ‌است.

کریستی در سال 1955 نخستین کسی بود که جایزه استاد اعظم را از مجمع معمایی‌نویسان آمریکا دریافت کرد. وی در 12 ژانویه 1976 با به جاگذاشتن 66 رمان جنایی از خود درگذشت.

کد خبر 958059

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha