۱۳ مهر ۱۳۸۸، ۱۲:۱۳

با حضور رئیس‌جمهور؛

نخستین جلسه شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی فردا برگزار می‌شود

نخستین جلسه شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی فردا برگزار می‌شود

اولین جلسه شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی فردا سه‌شنبه 14 مهر ماه با حضور رئیس‌جمهور به عنوان رئیس افتخاری این شورا در مقر ریاست جمهوری برگزار می‌شود.

لاله افتخاری نماینده مجلس شورای اسلامی و رئیس فراکسیون قرآن و عترت در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: رئیس جمهور روز یکشنبه از اعضای این شورا برای حضور در جلسه سه شنبه دعوت کرد تا این جلسه با حضور وی برگزار شود.

وی افزود: این نخستین نشست کاری شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی محسوب می شود.

در این نشست چند تن از وزرا، مسئولین، نمایندگان مجلس و شخصیتهای قرآن و فرهنگی شرکت خواهند داشت.

برای این شورا وظایفی چون تهیه و تصویب شاخص‏های توسعه فرهنگ قرآنی و تصویب شاخص‏های ارزیابی و نظارت بر فعالیت‏های قرآنی، بررسی و پیشنهاد چگونگی حاکم کردن اصول و مبانی قرآنی در برنامه‏های توسعه بلند مدت و میان مدت کشور به سازمان‏ها و نهادهای تصمیم گیر، بررسی و بازنگری ماموریت‏ها و وظایف قرآنی دستگاه‏های دولتی و عمومی، شوراها و ستادها و سایر مجامع قرآنی و ارائه به شورای عالی انقلاب فرهنگی به منظور تصویب پیش بینی شده است .

زمینه سازی و پیگیری تحقق رهنمودها و مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی در حوزه قرآن کریم، ایجاد ساز و کارهای لازم برای هماهنگی و تعامل موثر در زمینه فعالیت‏های قرآنی از دیگر برنامه های تعیین شده برای این شورا هستند..

حمیدرضا مخبر دزفولی دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی ریاست این شورای تخصصی را برعهده دارد.

وزیر آموزش و پرورش؛ وزیر علوم، تحقیقات و فناوری، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی؛ رئیس نهادهای قرآنی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری، نماینده شورای عالی حوزه‏های علمیه، رئیس سازمان تبلیغات اسلامی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی، رئیس سازمان اوقاف و امور خیریه، رئیس سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، نماینده رئیس سازمان صدا و سیما و نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی اعضای این شورا هستند.

کد خبر 958829

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha