۱۴ مهر ۱۳۸۸، ۱۵:۳۴

اختصاصی مهر /

مقالات منتشر نشده زرین‌کوب چاپ می‌شود

مقالات منتشر نشده زرین‌کوب چاپ می‌شود

دایره‌المعارف بزرگ اسلامی مجموعه‌ای از مقالات تاریخی استاد زرین‌کوب را که پیش از این منتشر نشده است، به زیر چاپ می‌برد.

برادر زنده‌یاد عبدالحسین زرین‌کوب در گفتگو با خبرنگار مهر، با اعلام این خبر گفت: قرار است مجموعه‌ای از مقالات تاریخی استاد زرین‌کوب توسط دایر‌ه‌المعارف بزرگ اسلامی در آینده نزدیک به زیر چاپ برود.

عظیم زرین کوب بدون اشاره به تعداد و موضوعات محوری این مقالات، افزود: تعدادی از این مقاله‌ها توسط دایره المعارف فوق گردآوری شده و همانند مقاله‌های استاد زریاب خویی قرار است به شکلی شکیل منتشر شود.

وی همچنین از ترجمه کتاب "در قلمرو وجدان" زنده‌یاد زرین کوب به زبان آلمانی خبر داد و گفت: بخش‌هایی زیادی از این کتاب توسط "رهبر" ترجمه شده است. همچنین قرار است چند اثر دیگر از زرین‌کوب به زبان سوئدی ترجمه و منتشر شود.

به گفته برادر این مولوی‌‌پژوه مشهور قرار است در آینده نزدیک "تقویم پارینه زرین‌کوب" به کوشش علی دهباشی چاپ شود.

عبدالحسین زرین‌کوب از برجسته‌ترین پژوهشگران معاصر است که در دانشگاه‌های تهران، آکسفورد، سوربن و پرینستون به تدریس پرداخته ‌است. دو قرن سکوت، تاریخ ایران بعد از اسلام، از کوچه رندان و پله پله تا ملاقات خدا، بامداد اسلام، ارزش میراث صوفیه، تاریخ تصوّف، سرّ نی، نقد و شرح تحلیلی و تطبیقی مثنوی معنوی، با کاروان حلّه، پیر گنجه در جستجوی ناکجاآباد، بحر در کوزه، در قلمرو وجدان، نقش بر آب و تاریخ در ترازو از دیگر آثار این استاد فقید است.

کد خبر 959777

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha