۱۸ مهر ۱۳۸۸، ۸:۵۲

"آرام باش و تا هفت بشمار" در جشنواره فیلم ورشو رقابت می‌کند

"آرام باش و تا هفت بشمار" در جشنواره فیلم ورشو رقابت می‌کند

فیلم سینمایی "آرام باش و تا هفت بشمار" ساخته رامتین لوافی‌پور در بخش مسابقه فیلم‌های اول و دوم بیست و پنجمین جشنواره فیلم ورشو به نمایش درمی‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر، پایگاه اطلاع‌رسانی سینمای اروپا اعلام کرد 150 فیلم بلند و بیش از 100 فیلم کوتاه از 57 کشور از جمله ایران از 9 تا 18 اکتبر در بیست و پنجمین دوره جشنواره فیلم ورشو به نمایش درمی‌آید. این جشنواره 25 سالگی خود را با پیوستن به باشگاه 12 جشنواره درجه یک دنیا از جمله برلین، کن، ونیز، لوکارنو، شانگهای و توکیو جشن می‌گیرد.

"آرام باش و تا هفت بشمار" لوافی‌پور که پیشتر در چند رویداد مهم بین‌المللی به نمایش درآمده و موفقیت‌هایی هم داشته است، در بخش مسابقه فیلم‌های اول و دوم جشنواره ورشو در کنار 18 فیلم دیگر رقابت می‌کند. "آرام باش" روزهای 14 و 15 اکتبر دو نمایش در سالن شماره هشت مجتمع سینمایی زلوتی تاراسای خواهد داشت.

فیلم برگزیده بخش مسابقه فیلم‌های اول و دوم یک جایزه بزرگ نقدی به ارزش 20 هزار زلوتی لهستان معادل هفت هزار دلار جایزه می‌گیرد. مسابقه بین‌الملل، مسابقه روح آزاد، مسابقه مستند، مسابقه کوتاه، کشف، فیلم برگزیده تماشاگران و جایزه فیپرشی از دیگر بخش‌های جشنواره فیلم ورشو در لهستان است. جشنواره در مجموع پنج بخش رقابتی و سه بخش غیر رقابتی دارد.

"بازی‌های شرقی" از بلغارستان و سوئد، "ساحل دیگر" از گرجستان و قزاقستان، "لی تونگ" از چین، "معجزه‌وار" از کلمبیا، "چشم توفان" از برزیل، "منطقه افراد گمشده" از بلژیک، "برعکس" از لهستان، "جستجو" از چین و "نور سفید" از آمریکا و کانادا از جمله فیلم‌های حاضر در بخش مسابقه اول و دوم جشنواره ورشو هستند.

در بخش مسابقه بین‌الملل بیست و پنجمین جشنواره فیلم ورشو 17 فیلم حضور دارند که بیشتر آنها از سینمای اروپا هستند. این دوره روز جمعه با نمایش دو فیلم انیمیشن آغاز به کار کرد؛ "متروپیا" نخستین تجربه کارگردانی طارق صالح فیلمساز سوئدی و "اشترهازی" ساخته ایزا پلوچینسکا فیلمساز لهستانی.

کد خبر 961409

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha