۲۳ مهر ۱۳۸۸، ۱۰:۱۴

بهشتی درگفتگو با مهر:

اجرای طرح مفروش کردن نمازخانه های مدارس از استانها آغاز شد

اجرای طرح مفروش کردن نمازخانه های مدارس از استانها آغاز شد

دبیر ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش گفت: ستاد اقامه نماز وزارت آموزش و پرورش اجرایی کردن طرح مفروش کردن نمازخانه‌های بالای 40 متر در مدارس بیش از 100 دانش‌آموز را از استانها آغاز کرده است.

حجت الاسلام سید جواد بهشتی دبیر ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش و مدیر دفتر گسترش فرهنگ قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشت: بر اساس اعلام سازمان نوسازی آموزش و پرورش در مهر ماه امسال حدود 2 هزار نمازخانه در قالب مدارس تازه ساز و مدارس که بازسازی می شود ارائه خواهند شد.

وی با اشاره به این که در شهرها 10 هزار مدرسه فاقد نمازخانه هستند و در روستاها 42 هزار مدرسه فاقد نمازخانه هستند گفت: به طوری کلی اعلام این آمار که به طور کلی در شهرها و روستانها 52 هزار مدرسه فاقد نمازخانه هستند اندکی مبالغه آمیز است چرا که در بسیاری از روستاها مسجد مجاور مدارس هستند و یا با توجه به نوسان زمان شرعی از شرق کشور تا غرب کشور، تغییر ساعت و تغییر افق در برخی از اوقات سال کودکان پیش از نماز ظهر از مدرسه تعطیل می شوند و حتی برخی از مدارس روستایی دارای یک و یا دو کلاس هستند.

حجت الاسلام بهشتی با اشاره به این که ساخت نمازخانه برعهده سازمان نوسازی آموزش و پرورش است اما بهسازی آن بر عهده ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش گذاشته شده است یادآور شد: ساخت نمازخانه مستلزم مفروش بودن آن با فرش سجاده ای مرغوب و برخورداری از موارد چون محراب و کتبیه است که در این میان زیبا سازی فضا و داشتن کفشداری نیز باید مورد توجه قرار گیرد.

دبیر ستاد اقامه نماز آموزش و پرورش گفت: برخی از نمازخانه های مجهز نیز با سیستم صوتی و تصویری تجهیز می شوند.

حجت الاسلام بهشتی در این میان به برخی از نمازخانه هایی در مدارس اشاره کرد که نمازخانه و کتابخانه در یک فضا قرار دارند و اضافه کرد: ستاد اقامه نماز وزرات آموزش و پرورش برای تجهیز این نمازخانه ها هرسال بودجه ای را پیش بینی می کند.

مدیر دفتر گسترش فرهنگ قرآن و عترت وزارت آموزش و پرورش اظهار داشت: امسال در برنامه های خود قصد داریم تمام نمازخانه های بالای 40 متر در مدارسی که بیش از 100 دانش آموز دارد را قرار داده ایم با فرش سجاده ای اعلا مفروش کنیم بخش اول اعتبار آن به استانها رفته است که حرکتی بی نظیر است و در طول سی سال گذشته انجام نشده است.

حجت الاسلام سید جواد بهشتی در رابطه با تأمین اعتبار برای رسیدن به این هدف گفت: یک سوم این اعتبار را استان فراهم می کند و دو سوم آن را هم ستاد اقامه نماز فراهم می کند، چرا که در رابطه با تجهیز نمازخانه فرش را باید مهمترین بخش دانست که بر علاوه زیبایی، گرما و نرمی آن در گرایش نمازگزار به سمت آن نمازخانه تأثیرخواهد گذاشت.

وی با اشاره به این که رنگ نمازخانه و سیستم گرمایش و سرمایش آن نیز از عوامل مهم و تأثیرگذار در تجهیز نمازخانه ها است گفت: طی چند سال گذشته بهسازی نمازخانه های موجود را در دستور کار قرار دادیم.

کد خبر 964607

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha