۳ آبان ۱۳۸۸، ۱۴:۰۱

جدیدترین کتاب کارن آرمسترانگ منتشر شد

جدیدترین کتاب کارن آرمسترانگ منتشر شد

کتاب "شاهدی برای خداوند" نوشته کارن آرمسترانگ از سوی انتشاران ناپف در 432 صفحه به زبان انگلیسی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، کارن آرمسترانگ با گذشت از عصر حجر تا دوران معاصر به تفصیل آنچه را که انسان به منظور تجربه حقیقتی مقدس با نامهایی چون خداوند، برهمان، نیروانا، الله یا دائو طی کرده به تفصیل و با ارائه جزئیات مطرح کرده است.

وی در این کتاب بر مسیحیت تمرکز کرده اما یهودیت، اسلام، بودیسم، هندوئیسم و معنویتهای چینی را نیز مورد توجه قرار داده است و به بررسی کاهش انگیزه نسبت به دین در دنیای معاصر پرداخته است، دورانی که تعداد بسیاری از افراد یا نمی‌خواهند به خدا توجه کنند یا پرسش سودمندی و تأثیر دین را مطرح می‌کنند.

چرا خداوند را باور نمی‌کنند؟ چرا ناخداباوران و مشرکان درباره خود به نحوی فکر می‌کنند و صحبت می‌کنند که کاملاً با شیوه تفکر نیاکان ما متفاوت است؟

آرمسترانگ با پاسخ به این پرسشها با همان ژرفای دانش و بینشی که در تمام کتابهای خود ارائه کرده به تبیین این موضوع پرداخته است که چگونه چهره درحال تغییر دنیا الزاماً اهمیت دین را در سطح فردی و اجتماعی تغییر داده است.

نویسنده این کتاب استدلالهای قوی و متقاعد کننده‌ای برای جلب فراست گذشته مطرح می‌کند تا ایمانی بنا کند که با نیازهای دوران قطبی شده امروز سازگار باشد.

با تمام این اوصاف وی به ما هشدار داده است که دین هرگز دست از ارائه پاسخ به منطق انسان نخواهد کشید. وی تأکید می‌کند که وظیفه دین این است که مارا یاری کند که خلاقانه، با آرامش و حتی شادمان درکنار حقایقی زندگی کنیم که توضیح ساده‌ای برای آنها وجود ندارد.

کارن آرمسترانگ همچنین در کتاب " شاهدی برای خداوند" تصریح کرده است که دین خود به خود فعال نمی شود و برای این منظور یک راه حل عملی ارائه داده و اظهار می دارد که دین با تفکر انتضاعی سرچشمه نمی گیرد بلکه از تلاشهای فکری و شیوه زندگی مهربانی که مارا قادر می سازد خود را از دام خودپسندی رها کنیم جاری می شود.

کارن آرمسترانگ نویسنده کتابهای بسیاری در حوزه دین است که در آن میان می توان به تاریخی درباره خداوند، نبرد برای خداند، جنگ مقدس، اسلام، بودا، تحول بزرگ، پلکان مارپیچی اشاره کرد. کتابهای وی به چهل و پنج زبان دنیا ترجمه شده است  و تاکنون جوایز متعددی در عرصه فعالیت خود دریافت کرده است و اخیرا روی "اساسنامه محبت" کار می کند که قرار است به‌زودی رونمایی شود.

کد خبر 970808

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha