۳ آبان ۱۳۸۸، ۱۴:۴۵

جلالی به مهر خبر داد:

جزئیات راه اندازی رشته‌های مرتبط با پدافند غیرعامل در کشور

جزئیات راه اندازی رشته‌های مرتبط با پدافند غیرعامل در کشور

رئیس سازمان پدافند غیر عامل با تشریح جزئیات راه اندازی رشته های مرتبط با پدافند غیرعامل در کشور از راه اندازی چهار رشته جدید در مقطع کارشناسی ارشد خبر داد و گفت: دوره سه رشته نیز فردا دوشنبه در دانشگاه امام حسین (ع) افتتاح خواهند شد.

سردار غلامرضا جلالی در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه پدافند غیرعامل ماهیتی کاملا علمی و فناورانه است گفت: اگر پدافند غیرعامل نباشد نمی توان فعالیت کرد چون تهدیدات امروز مبتنی بر فناوری است.

وی اضافه کرد: پدافند غیرعامل یک موضوع بین رشته ای است که مطلب و محتوای موجود در رابطه به آن در کشور و دنیا بسیار محدود است بنابراین گام اول در کشور تهیه منابع و مطالب اولیه در این زمینه است.

جلالی یادآور شد: در همین راستا تلاش کردیم در ابتدا در مقطع کارشناسی ارشد رشته های مرتبط با پدافند غیرعامل را  راه اندازی کنیم که تا کنون 6 رشته راه اندازی شده و دانشجو در آنها پذیرفته شده است و چهار رشته دیگر نیز در دست طراحی و تدوین است که به زودی نهایی می شود.

رئیس سازمان پدافند غیرعامل یادآور شد: طراحی درس و محتوای این چهار رشته مرتبط با پدافند غیرعامل با سازمان گسترش و وزارت علوم نهایی می شود.

جلالی در ادامه به مهر گفت: کارشناسی ارشد پدافند غیرعامل در حوزه های معماری، سازه، CCD (استتار، اختفا و فریب)، مدیریت بحران ناشی از جنگ، طراحی صنعتی خاص پدافند غیرعامل (که در زمینه ایمن سازی کارخانه های بزرگ ارائه می شود) راه اندازی شده است.

وی از راه اندازی چهار رشته جدید نیز خبر داد و گفت: امنیت ملی و پدافند غیرعامل در دانشگاه فارابی راه اندازی خواهد شد. ضمن اینکه پدافند غیرعامل در حوزه فناوری اطلاعات و ارتباطات (فاوا)، پدافند غیرعامل در حوزه پزشکی و رشته ای به نام HSED در زمینه بهداشت، امنیت و اطلاعات (در حوزه نفت و گاز) به زودی راه اندای خواهند شد.

سردار غلام رضا جلالی به افتتاح رسمی سه رشته کارشناسی ارشد پدافند غیرعامل در کشور اشاره کرد و گفت: مراسم افتتاحیه دروه کارشناسی ارشد سه رشته سازه، طراحی و سی سی دی در مقع کارشناسی ارشد فردا دوشنبه در دانشگاه امام حسین برگزار می شود. این رشته ها با همکاری سازمان پدافند غیر عامل و دانشگاه امام حسین راه اندازی شده اند.

وی ادامه داد: در هر یک از رشته های فوق 20 دانشجو در اولین دوره پذیرفته شده اند که تحصیل خود را آغاز می کنند.

کد خبر 970847

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha