۵ آبان ۱۳۸۸، ۱۰:۰۷

گزارش خبری- تحلیلی مهر/

انفعال روز افزون اعراب؛ مشوقی برای تجاوزات مداوم اسرائیل

انفعال روز افزون اعراب؛ مشوقی برای تجاوزات مداوم اسرائیل

خبرگزاری مهر - گروه بین الملل: موضع انفعالی کشورهای عربی در قبال اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی همواره چراغ سبزی برای ادامه جنایات این رژیم بوده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، نظامیان رژیم صهیونیستی در دور جدید تجاوزات خود 15 نمازگزار فلسطینی را که 5 تن از آنها نگهبان مسجدالاقصی بودند را بازداشت کردند.

رژیم صهیونیستی همچنین برای اینکه صدای اذان از مسجدالاقصی پخش نشود برق آن را قطع کرد.

نظامیان رژیم صهیونیستی بار دیگر از روز گذشته مسجدالاقصی را هدف حمله قرار داده و با محاصره آن مانع از ورود و خروج فلسطینی ها به مسجد شدند. این حمله منجر به زخمی شدن 24 فلسطینی شد.

"اسماعیل هنیه" نخست وزیر دولت منتخب فلسطین در پی این تجاوزات با شماری از سران عرب از جمله "اکمل الدین احسان اوغلو" دبیر کل سازمان کنفرانس اسلامی، "عمرو موسی" دبیر کل اتحادیه عرب و "سعود الفیصل" وزیر امور خارجه عربستان سعودی گفتگوی تلفنی انجام داد.

هنیه در این گفتگوها بر اهمیت تحرکات عربی در سطح سیاسی و رسمی به منظور توقف تجاوزات روزافزون رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

تظاهرات ضد اسرائیلی در غزه

در همین راستا هزاران فلسطینی روز یکشنبه به دعوت جنبش حماس در غزه تظاهرات ضد اسرائیلی بر پا کردند.

حاضران در این تظاهرات که به نشانه اعتراض به اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی صورت گرفت با حمل پرچم فلسطین و جنبش حماس اعلام کردند که با خون خود از مسجدالاقصی حمایت خواهند کرد.

"اسماعیل رضوان" یکی از رهبران برجسته جنبش حماس در این تظاهرات اظهار داشت: دشمن تنها زبان زور را می فهمد.

شورای مرکزی فلسطین نیز در بیانیه ای از جهان عرب و اسلام خواست که با یهودی سازی قدس و مسجدالاقصی مقابله کنند.

در همین حال "ناصر جوده" وزیر امور خارجه اردن با شماری از همتایان عرب خود در راستای افزایش تلاش ها برای اتخاذ موضع قاطع بین المللی در برابر اقدامات تجاوزکارانه رژیم صهیونیستی در قدس رایزنی کرد.

وی همچنین خاطرنشان کرد: سفارت اردن در تل آویو با ارسال نامه ای به کابینه اسرائیل بر ضرورت توقف تجاوزات در قدس و خروج نیروهای اسرائیلی از صحن مطهر مسجدالاقصی تاکید کرد.

بی توجهی اعراب به تجاوزات اسرائیل

اظهارات ناصر جوده در حالی مطرح می شود که سران عرب همچون گذشته در برابر تجاوزات رژیم صهیونیستی موضع انفعالی اتخاذ و به محکوم کردن یا در نهایت فراخواندن سفیر این رژیم اکتفا می کنند.

جدا از حمایت آمریکا و کشورهای غربی از رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن جنایات آن علیه ملت فلسطین در مجامع بین المللی، موضع انفعالی کشورهای عربی به ویژه مصر و اردن که دارای رابطه دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی هستند و همسویی آنها با سیاست های این رژیم چراغ سبزی برای تداوم اقدامات تجاوزکارانه صهیونیست ها در اراضی اشغالی فلسطین خواهد بود.

موضع مصر در قبال بازگشایی گذرگاه رفح و جنگ 22 روزه غزه بهترین نمونه های همسویی منافع برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی و نادیده گرفتن حقوق ملت فلسطین است. 

کد خبر 971887

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha