۱۰ آبان ۱۳۸۸، ۱۴:۰۰

در گفتگو با مهر عنوان شد:

شایع ترین مسمومیت در کشور مسمومیت های دارویی است

شایع ترین مسمومیت در کشور مسمومیت های دارویی است

خرم آباد - خبرگزاری مهر: معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان گفت: شایع ترین مسمومیت در کشور مسمومیت های دارویی است.

دکتر ابراهیم فلاحی در گفتگو با خبرنگار مهر در خرم آباد با اشاره به ضرورت اطلاع رسانی در راستای بروز پیشگیری از مسمومیت های دارویی اظهار داشت: داروها به همان اندازه که شفا بخش هستند می توانند سموم خطرناکی هم باشند.

وی تصریح کرد: باید در زمینه مصرف داروها به تجویز پزشک عمل کرد و مردم نباید سلامت خود را با مصرف خودسرانه به خطر نیندازند.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان با بیان اینکه کودکان زیر 5 سال پر خطرترین گروه سنی از نظر مسمومیت هستند، بر ضرورت دور نگه داشتن سموم، داروها و مواد شیمیایی و شوینده خانگی از دسترس کودکان تاکید کرد.

مسمومیت با گاز مونوکسید کربن، کشنده ترین مسمومیت غیرعمدی در کشور

فلاحی همچنین با تاکید بر ضرورت پیشگیری از مسمومیتهای ناشی از سوء مصرف مواد در جوانان، در این زمینه هشدار داد: مصرف انواع داروهای هورمونی با هدف بدنسازی در جوانان می تواند سبب بروز عوارض وخیمی مانند عقیمی، نارسایی قلبی، کبدی، پرخاشگری و بروز رفتارهای ضد اجتماعی شود.

وی همچنین با اشاره به آغاز فصل سرما و استفاده از بخاریهای خانگی، یادآور شد: پیشگیری از مسمومیت با گازها بسیار ساده رخ می دهد ولی عوارض مسمومیت با آنها بسیار خطرناک است.

معاون غذا و دارو دانشگاه علوم پزشکی استان لرستان یادآور شد: مسمومیت با گاز مونوکسید کربن کشنده ترین مسمومیت غیر عمدی در کشور ما و شیوع آن در فصل زمستان بالا است.

دکتر فلاحی با یادآوری اینکه برخی از مسمومیت ها با معلولیت ماندگار همراه هستند، بر ضرورت رعایت الزامات ایمنی و پیشگیرانه در این زمینه تاکید کرد.

وی خاطر نشان کرد: تلفن رایگان و شبانه روزی مرکز اطلاع رسانی به شماره 09646 آماده پاسخگویی به سوالات دارویی و موارد مسمومیت است.

کد خبر 974740

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha