۱۲ آبان ۱۳۸۸، ۱۸:۱۶

ناتو خواستار مدیریت بهتر کرزای در دوره دوم ریاست جمهوری اش شد

ناتو خواستار مدیریت بهتر کرزای در دوره دوم ریاست جمهوری اش شد

دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) از "حامد کرزای" خواست در دوره دوم ریاست جمهوری اش در افغانستان مدیریت بهتری داشته باشد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از خبرگزاری فرانسه، "آندرس فوگ راسموسن" دبیرکل ناتو اعلام نام "حامد کرزای" بعنوان رئیس جمهور جدید افغانستان را به وی تبریک گفت.

راسموسن با بیان اینکه این موضوع نشانگر پیشرفت افغانستان در زمینه مبارزه با فساد است خاطر نشان کرد که اعضای ناتو آماده حمایت از دولت و مردم این کشور در مسیر بازسازی و ایجاد آینده ای روشن هستند.

دبیرکل ناتو قرار است امروز (سه شنبه) برای نخستین بار با "گویدو وستروله" وزیر خارجه جدید آلمان دیدار و در مورد اوضاع افغانستان و ادامه ماموریتهای نظامی اعضای ناتو در این کشور گفتگو کند.

بر اساس این گزارش اعلام نام کرزای بعنوان رئیس جمهور جدید افغانستان مخالفتهای فراوانی را در این کشور برانگیخته است. این در حالی است که علاوه بر گروههای سیاسی فعال در افغانستان، شبه نظامیان طالبان نیز از مخالفان جدی این مسئله هستند.

طالبان طی پیامی که در واکنش به دعوت کرزای برای مذاکره منتشر کردند از وی بعنوان بازیچه غرب نام برده و این پیشنهاد را رد کردند. "یوسف احمدی" از سخنگویان طالبان افغانستان در این رابطه به خبرگزاری فرانسه گفت کرزای تنها حرف می زند و اقدامی عملی در این زمینه انجام نخواهد داد.

گفتنی است با وجود وعده های ناتو و دولت آمریکا برای برقراری ثبات و امنیت و برگزاری انتخاباتی آزاد و منصفانه در افغانستان، دولت اوباما نتوانست وعده های خود را در این کشور عملی کند، چنانچه هم اکنون بحران مشروعیت دولت افغانستان را تهدید می کند.

کد خبر 976601

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha