۱۳ آبان ۱۳۸۸، ۹:۲۰

در قزوین؛

نمایشگاه منطقه ای تخصصی صنایع چرم و هنرهای سنتی افتتاح شد

نمایشگاه منطقه ای تخصصی صنایع چرم و هنرهای سنتی افتتاح شد

قزوین - خبرگزاری مهر: در مراسمی با حضور معاون صنایع دستی سازمان میراث فرهنگی و گردشگری پنجمین نمایشگاه سراسری بازرگانی هنرهای سنتی و صنایع دستی و اولین نمایشگاه تخصصی صنایع چرم در قزوین افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر در قزوین، در این نمایشگاه که سه شنبه شب با حضور تهمینه دانیالی معاون سازمان میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی، نصری مشاور رئیس سازمان بازرسی کشور، طاهایی استاندار قزوین و جمعی از مسئولان گشایش یافت هنرمندان 30 استان کشور صنایع دستی و هنرهای سنتی خود را در 171 غرفه در معرض دید علاقمندان قرار داده اند.

در نمایشگاه صنایع دستی و هنرهای سنتی قزوین هنرمندان کشورمان آثار خود را شامل گلیم بافی، شیشه گری، سوزن دوزی، شال بافی، چموش دوزی، قلاب دوزی، صنایع دستی دریایی، نازک کاری، گچمه بافی، پته، مسگری، حکاکی روی سنگ، چاروق دوزی، سرمه دوزی، جاجیم، چلنگری، باتیک، سفال، البسه محلی، زره بافی، رو دوزیهای سنتی، حجم سازی چوب، زیورآلات سنتی، درودگری، معرق و مشبک، ریزه کاری چوب، خاتم، قلم کاری، فیروزه کوبی، گلیم برجسته، نقاشی روی شیشه، علامت سازی، موج بافی، زیور آلات سنتی و شیرینی و سوغات شهرهای مختلف ایران را در غرفه های زیبا و سنتی در معرض دید عموم قرار داده اند.

همچنین در نمایشگاه تخصصی چرم نیز که برای اولین بار در کنار نمایشگاه صنایع دستی برپا شده  انواع هنرهای روی چرم شامل معرق چرم، جلد سازی، نگارگری  و سراجی با چرم، سوخت روی جرم و صحافی و انواع کالاهای چرمی عرضه شده است.

برپایی اولین جشنواره و نشست تخصصی نگارینه ها و اجرای موسیقی سنتی نواحی از برنامه های جنبی این نمایشگاه در قزوین است.

این نمایشگاه در 171 غرفه و فضایی به مساحت سه هزار و 500 متر مربع دایر شده و علاقمندان می توانند تا 17 آبان ماه همه روزه از ساعت  15 تا 22 از آن در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی قزوین در میدان ارتش دیدن کنند.

کد خبر 976667

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha