۱۹ آبان ۱۳۸۸، ۹:۳۷

تغییر در 10 فرمانداری کرمان / احتمال تغییر مدیریت ادارات وجود دارد

تغییر در 10 فرمانداری کرمان / احتمال تغییر مدیریت ادارات وجود دارد

کرمان - خبرگزاری مهر: طی ماه های اخیر تحولات گسترده در فرمانداریهای کرمان در نهایت منجر به تغییر 50 درصد فرمانداران کرمان و افزایش احتمال تحول در مدیران میانی شده است.

به گزارش خبرنگار مهر در کرمان طی ماه های اخیر فرمانداریهای کرمان دچار تغییرات گسترده مدیریتی شده اند به طوریکه تاکنون 10 فرمانداری کرمان دچار جابجایی یا تغییر فرماندار شده اند و در این میان چهار فرماندار جدید نیز به جمع فرمانداران کرمان اضافه شده است و عملا تعداد فرمانداران شهرستانهای کرمان به 20 فرمانداری افزایش یافته است.

چندی پیش نیز معاون نیروی انسانی و پشنیبانی استاندار کرمان از سمت خود برکنار شد و این تغییرات به معاونت استاندار نیز رسید و گفته می شود دامنه این تغییرات به زودی به سطوح مدیریت میانی و مدیران ادارت نیز خواهد رسید.

بحث حذف و ترد مدیران نیست، تغییر در راستای تحول است

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان شامگاه دوشنبه در جمع خبرنگاران در مورد تغییرات اخیر مدیریتهای استان کرمان گفت: تغییرات در دولت جدید یک امر عادی است چون رویکردهای دولت ارتقاء یافته است در همین زمینه شاهد تغییر در 17 وزارتخانه بودیم و این تغییرات در سایر بخشها نیز طبیعی است.

جواد کمالی عنوان کرد: مدیری که چهار سال در یک فرمانداری و یا سمت کار کرده است از توانایی های خود استفاده کرده و باید از پتانسیلهای وی در جای دیگری استفاده شود.

وی گفت: بحث حذف و ترد مدیران نیست تنها تغییراتی در راستای تحول بخشی و تحرک بیشتر به بدنه مدیریت اجرایی مطرح است.

کمالی افزود: برخی از مدیران بازنشسته شده اند که روند قانونی خود را طی کرده است و برخی نیز ابقاء شده اند و تعدادی از فرمانداران نیز در شهرستانهای دیگر منصوب و یا به ادارت و سازمانهای دولتی فرستاده شده اند.

ایجاد فرمانداری های ویژه هیچ ارتباطی با تقسیمات احتمالی استان ندارد

وی اضافه کرد: تاکنون فرمانداران شهرستانهای، جیرفت، کهنوج، بم، سیرجان، زرند، عنبرآباد، بافت، شهربابک، راور و بردسیر تغییر کرده اند که از این تعداد فرمانداران شهرستانهای کهنوج، سیرجان، بم، بردسیر و بافت معرفی شده اند.

وی گفت: از فرمانداری های تازه تاسیس انار، فهرج، رابر و ریگان نیز دو فرماندار منصوب شده اند.

معاون استانداری کرمان افزود: از مجموع فرمانداری های کرمان فرمانداریهای سیرجان و رفسنجان ویژه هستند اما این مسئله هیچ ارتباطی به تقسیمات احتمالی استان کرمان ندارد.

کمالی خاطرنشان کرد: برخی فکر می کنند کار عجیبی در استان انجام شده است اما این تغییرات در راستای توسعه بوده و تغییراتی مدبرانه است و در راستای اصلاح، سرعت و توسعه استان است.

مدیران پس از چهار سال با چالش مواجه می شوند

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان در ادامه بیان داشت: به نظر من مدیری که بیش از چهار سال در یک پست خدمت کند در نهایت با چالش مواجه می شود.

وی در خصوص تاخیر در معرفی برخی فرمانداران گفت: علت تاخیر در معرفی برخی از فرمانداران عدم وجود اتفاق نظر در خصوص معرفی فرماندار است که امیدواریم اگر اختلاف سلیقه در برخی شهرستانها در این زمینه وجود دارد به زودی برطرف شود.

تغییرات پایه مشورتی دارد

کمالی در زمینه جایگاه مشورت پذیری مدیریت استان در تغییرات صورت گرفته، تاکید کرد: مدیریت استان تمام تلاش خود را برای استفاده از نظر همه مسئولان محلی از جمله امام جمعه و نمایندگان مجلس در مناطق مختلف به کار گرفته است اما در نهایت بهترین گزینه از میان افراد پیشنهادی انتخاب می شود.

وی با تاکید بر اینکه تغییرات مدیران پایه مشورتی دارد، افزود: تعداد زیادی از مدیران استان کرمان منصوب استاندار فعلی کرمان نبودند و از لحاظ مدیریتی باید به این نکته توجه کرد که استاندار با مدیرانی می تواند کار کند که با برنامه هایش هماهنگ باشند.

وی در خصوص برکناری معاون انسانی و پشتیبانی استاندار نیز گفت: هیچ عزلی در این زمینه وجود نداشته است و از ابتدای حضور استاندار در کرمان معاونان اعلام آمادگی کردند که اگر سلیقه استاندار در این حوزه ها، استفاده از فرد دیگری است به این امر احترام می گذارند.

معاون سیاسی امنیتی استاندار کرمان گفت: احتمال برخی تغییرات جزئی نیز در سطح مدیران کل ادارت وجود دارد اما اینگونه نیست که مدیران حاشیه امنیت نداشته باشند.

کد خبر 980130

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha