۲۰ آبان ۱۳۸۸، ۱۳:۳۳

مشاغل مزاحم از روستاهای گلستان باید خارج شود

مشاغل مزاحم از روستاهای گلستان باید خارج شود

گرگان - خبرگزاری مهر: مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان گفت: مشاغل مزاحم، دامداری های و کارگاه های صنعتی از محیط روستاهای استان باید خارج شوند.

به گزارش خبرنگار مهر در گرگان، موسی الرضا بخشی ظهر چهارشنبه در جمع دهیاران گرگان افزود: باید به مالکان زمینهای باز واقع در محدوده روستا اخطار لازم جهت محصور کردن آنها داده شده و برنامه ریزی لازم برای انتقال مشاغل مزاحم و دامداریها و کارگاه های صنعتی و ... طی برنامه های کوتاه مدت و میان مدت و بلند مدت صورت گیرد.

وی بر تلاش دهیاران برای زیباسازی روستاها تاکید کرد و اظهار داشت: با توجه به ضرورت زیباسازی و ایجاد منظر عمومی مطلوب در روستاها به دلیل نقش موثر آن در سلامت روانی و اجتماعی روستانشینان و نیز نمایان شدن بیشتر قابلیتهای گردشگری و فرهنگی روستاها، نیاز است دهیاران با نظارت بخشداران نسبت به زیباسازی روستاها اهتمام بیشتری کنند.

وی خاطرنشان کرد: دهیاران نسبت به پاکسازی خیابانها و کوچه های روستاها از نخاله های ساختمانی، شن و ماسه، پسماندها، علفهای هرز و وسائل زائد حاشیه معابر (مانند دیسک، گاوآهن، تریلی و ...) اقدام و با اتخاذ تدابیر لازم از سد معبر عمومی، اشغال پیاده روها و خیابانها و استفاده غیرمجاز از آنها جلوگیری و در هر روستا مکان عمومی برای خرید و فروش دستفروشان مشخص شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری گلستان اظهار داشت: ضروری است دهیاران با مجاب کردن اهالی در راستای رنگ آمیزی دربهای منازل، مغازه ها و کرکره های واحدهای تجاری با استفاده از رنگهای شاد فسفری طی طرحی یکسان تلاش کرده و نسبت به محو کردن آگهی ها، اطلاعیه ها، و دیوار نوشته های غیرمجاز و غیرضروری اقدام و محل مشخصی برای نصب پارچه های اطلاع رسانی ، اطلاعیه ها و ... در نظر گرفته شود.

بخشی تاکید کرد: همچنین در جهت ساماندهی تابلوهای روستا از نظر ابعاد، رنگ و شکل اقدام و در نهایت تابلوهای عمودی جمع آوری و تابلوهای افقی به شیوه ای هماهنگ نصب شود.

وی خاطرنشان کرد: دهیاریها ضمن جمع آوری یا ترمیم سایه بانهای نازیبا و ناودانهایی که در معابر عمومی ریزش می کنند به اهالی اطلاع داده تا از گذاشتن هرگونه اشیا در بالکنها و ایوانهای مشرف به معابر عمومی خودداری کنند.

وی افزود: همچنین با تشویق ساکنان روستا به طرق مختلف در راستای بهبود بصری نمای منازل و بهسازی آن، رنگ آمیزی بامها با استفاده از رنگهای شاد و فسفری، ایجاد فضای سبز در مقابل خانه ها و واحدهای صنفی، رفع خطر از ابنیه ها و ... تلاش شود.

مدیرکل دفتر امور روستایی استانداری، هرس سبک و سنگین درختان و درختچه ها و نیز ریشه کردن علفهای هرز و بوته های زائد روستا، پاکسازی بستر و حریم رودخانه ها، نهرها و مسیلها، شستشوی منظم خیابانها و کوچه ها و جوی ها را از جمله اقدامات در راستای زیباسازی روستاها بیان کرد.

گلستان هزار روستا دارد.

کد خبر 981366

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha