۲۶ آبان ۱۳۸۸، ۱۵:۱۰

استاندار سمنان خواستار آسیب شناسی پایین بودن سرانه مطالعه شد

سمنان - خبرگزاری مهر: عباس رهی گفت: سرانه مطالعه در کشور پایین است و پایین بودن سرانه مطالعه باید از سوی کارشناسان آسیب شناسی شود.

به گزارش خبرنگار مهر در سمنان، استاندار صمنان در مراسم تجلیل از خادمان کتاب استان سمنان گفت: مسئولان فرهنگی استان باید برای ترویج فرهنگ مطالعه در کشور تلاش کنند.

استاندار سمنان با تاکید بر اینکه تاثیر مطالعه بیشتر کتاب و ترویج کتابخوانی و مطالعه تقویت فرهنگ عمومی را دربر دارد، گفت: ارتباط با کتاب باید در جامعه تقویت شود.

به گفته وی، ترویج فرهنگ مطالعه در بین دانش آموزان لازم و ضروری است و پایین بودن سرانه مطالعه در بین این قشر جامعه باید آسیب شناسی شود چرا که شاید روش ارتباط با کتاب در دانش آموزان، دانشجویان روش مناسبی نباشد.

رهی با اشاره به اینکه کتاب محوری جای خلاقیت و پژوهش را در بین دانش آموزان گرفته است، گفت: نسل جدید باید خودش برای تغییر فرهنگ مطالعه دست به کار شود و باید مهندسی فرهنگی به هم پیوسته ای ایجاد شود تا نسل جدید را رهبری کند.

استاندار سمنان با تاکید بر نیازسنجی مخاطبین در انتشار کتاب ها گفت: باید با نظر سنجی و نیاز سنجی موجود کتاب های مورد نیاز منتشر و ضرورت تالیف کتاب ها بر اساس معیار خاصی مشخص باشد.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان و دبیر ستاد بزرگداشت هفته کتاب استان سمنان نیز در این آیین گفت: استان سمنان در عرصه فرهنگ مکتوب در دوسال اخیر رشد 100 درصدی تالیف کتاب را داشته است.

امیر علی عموزاده تصریح کرد: 42 عنوان کتاب در تیراژ 100 هزار و 835 جلد کتاب در این استان در این دو سال منتشر شده است.

وی با اشاره به اجرای برنامه های متنوع در هفته کتاب استان سمنان گفت: 50 عنوان برنامه در این هفته با مشارکت دستگاه های مختلف اجرا می شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان سمنان با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت هفته کتاب گفت: برنامه های هفته کتاب با مشارکت دستگاه های مختلف از جمله آموزش و پرورش، دانشگاه علوم پزشکی، کتابخانه های عمومی، آموزش و پرورش، دانشگاه سمنان، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شهرداری سمنان برگزار می شود.

به گفته وی، عضویت در کتابخانه های عمومی استان سمنان تا پایان هفته کتاب و کتابخوانی رایگان است.

کد خبر 985142

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha