۲۶ آبان ۱۳۸۸، ۱۶:۱۸

مطهرنیا در گفتگو با مهر:

مبادله اورانیوم با روسیه یا خرید آن از آمریکا بی معنا است

مبادله اورانیوم با روسیه یا خرید آن از آمریکا بی معنا است

یک تحلیلگر مسائل بین المللی با تاکید برضرورت لحاظ منافع ملی ومصالح دینی در سیاست خارجی کشور، ابراز عقیده کرد مبادله اورانیوم با روسیه یا ترکیه ویا حتی خرید آن از آمریکا بی معنا است .

دکتر مهدی مطهرنیا که با خبرنگار مهر گفتگو می کرد، با تاکید براینکه منافع ملی ومصالح دینی باید بعنوان دو رکن مهم درسیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران لحاظ شود، اظهار داشت: متاسفانه در میدان عمل کنشگران عرصه سیاست خارجی کشورمان در برخی موارد غیر از آن عمل می نمایند، یعنی از یکسو ادبیات سیاسی خود را غرب ستیزانه عنوان می کنند واز سویی دیگر با اظهارات خود خلاف موارد مذکور عمل می نمایند.

وی با بیان اینکه هم اکنون درمدیریت پرونده هسته ای ما شاهد تاکید بر استقلال در غنی سازی اورانیوم بوده ایم ولی از هرگونه تلاشی در ایجاد تعامل مثبت با جهان خارج برای تفهیم این مهم غفلت ورزیده ایم، عنوان کرد: اگر اقدام مسئولان در راستای اجرای قانون، خواست مردم و حفظ منافع ملی ومصالح دینی باشد امری پسندیده است، اما دادن اورانیوم به روسیه یا ترکیه ویا حتی خرید آن از آمریکا بی معنا است .

مطهر نیا با تاکید براینکه دست یابی به انرژی صلح آمیز هسته ای جزء بنیانهای قدرت ملی ما است، گفت: باید رفتاری هوشمندانه در صحنه بین الملل داشته باشیم بطوریکه در عرصه عمل بنیانهای قدرت ملی خود را متزلزل ننماییم.

این تحلیلگر مسائل بین المللی در ادامه این گفتگو با اشاره به اینکه هیچ کشوری در دنیا قابل اعتماد نیست و همه کشورها در پی منافع خود در عرصه بین الملل هستند، اظهار داشت: در حقیقت کشورها، دوست و دشمن دائمی ندارند بلکه در تلاش دائمی برای رسیدن به منافع خود در نظام بین الملل هستند.

مطهرنیا در پایان روسیه را غیرقابل اعتمادترین کشور دنیا دانست و افزود: جمهوری اسلامی ایران باید در چارچوب قوانین آژانس بین المللی انرژی اتمی غنی سازی اورانیوم خود را ادامه دهد. 

کد خبر 985372

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha