۲۹ آبان ۱۳۸۸، ۱۰:۲۶

هروله عشق (155)/

تلاش کنیم به وحدت و شکوه امت اسلامی در زمان پیامبر دست یابیم

تلاش کنیم به وحدت و شکوه امت اسلامی در زمان پیامبر دست یابیم

مشاور رئیس جمهوری در امور اهل سنت تاکید کرد: باید تلاش کنیم عزت از دست رفته مسلمانان را به دست آورده و به وحدت و شکوه امت اسلامی در زمان پیامبر دست یابیم.

به گزارش خبرنگار اعزامی مهر به مکه مکرمه، مولوی اسحاق مدنی صبح دیروز در همایش «حج؛ تجلی امت واحده» در بعثه مقام معظم رهبری ، با تلاوت آیه ای از قرآن کریم در خصوص حج ، گفت : همه باید از بابت بهره مند شدن از این نعمت بزرگ اسلام و حضور در حج تمتع از خداوند متعال سپاسگزار باشیم و دعا کنیم که حجمان مقبول درگاه او قرار گیرد.

مدنی گفت : حج یکی از عباداتی است که تجلی امت اسلامی است. در همه عبادات و دستورات دینی اسلام، وحدت به عنوان یک مفهوم محوری وجود دارد و مصادیق متعددی از این وحدت در عبادات و اعمال دینی مسلمانان از هر مذهب و گروهی که باشند وجود دارد.

رئیس شورای افتاء اهل سنت در بعثه مقام معظم رهبری با تاکید بر اینکه وحدتی که در حج است امتیازی ویژه برای مسلمانان محسوب می شود ، تاکید کرد : همه مسلمانان دنیا در یک زمان و مکان واحد جمع می شوند و همه شانه به شانه یکدیگر پیرامون یک بیت واحد طواف می کنند. در واقع، شان های دنیوی، تمکن مالی، زبان و ملیت مسلمانان در اینجا هیچ تفاوتی با یکدیگر نمی کند.

وی با تاکید بر اینکه وقتی دنیا از دریچه دوربینها این کنگره عظیم مسلمانان را ببیند می تواند به مفهوم و پیام اسلام پی ببرد، یادآور شد: در حج، نمونه ای از روز قیامت نشان داده می شود چرا که این جمعیت عظیم، با یک لباس و شعار و حرکت واحد و بدون هیچ اختلافی به پیش می روند.

اسحاق مدنی گفت: جای تاسف است که از اینجا با این اوج وحدت برویم و باز هم دچار تفرقه بشویم. قرآن کریم صراحتا به ما می فرماید: و اعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا. از این دستور صریح قرآن بر می آید که اگر وحدت بین مسلمانان مخدوش شود، بقیه منافع جهان اسلام نیز به خطر می افتد.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر دشمنان جهان اسلام بیش از هر زمان دیگری برای تفرقه انداختن در بین مسلمانان تلاش و سرمایه گذاری می کنند، به حساسیت شرایط کنونی اشاره کرده و گفت: با وجود شرایط دشوار اقتصادی که در حال حاضر دشمنان اسلام در آن به سر می برند ولی باز هم به سرمایه گذاریهای کلان برای ایجاد تفرقه و شکاف در بین صفوف واحد مسلمانان می پردازند.

مشاور رئیس جمهور در امور اهل سنت با بررسی و ریشه یابی علت این توجه گسترده استکبار جهانی برای متحد نشدن مسلمانان گفت: علت مخالفت آنها با وحدت مسلمانان این است که آنها الان دارند یکی از ثمرات وحدت مسلمانان را در شکل گیری و موفقیت روزافزون نظام جمهوری اسلامی ایران در عرصه بین الملل می بینند. ایران بعد از انقلاب اسلامی همواره رو به جلو و در حال پیشرفت بوده است و اکنون به عنوان یک کشور قدرتمند منادی وحدت و ایجاد امت اسلامی است.

وی تاکید کرد: دشمن خطرات گسترش وحدت در بین مسلمانان را لمس کرده است و از این رو است که دائما عده ای از شیعه و سنی را بر علیه هم تحریک می کند تا شعله اختلاف را بین آنها شعله ور تر کند.

مولوی اسحاق مدنی با ذکر خاطره ای از حضرت امام خمینی (ره) گفت: من در دفعاتی که به خدمت حضرت امام خمینی (ره) رسیده بودم، هیچگاه به خاطر ندارم که حتی یک بار و یک کلمه از حضرت امام مطلبی را شنیده باشم که ذره ای از احساسات مذهبی من به عنوان یک اهل تسنن جریحه دار شده باشد. ما باید بر سخنان و منش بزرگان تشیع و اهل تسنن در زمینه وحدت تکیه کنیم و نه اینکه به برخی از سخنان اختلافی افرادی از دو طرف که منشاء صحبتهایشان هم معلوم نیست توجه بکنیم. ملاک ما برای تنظیم دیدگاههای مان در زمینه وحدت، سخنان و منش مقام معظم رهبری است. به دیدگاههای ایشان در دیدار اخیرشان از کردستان توجه کنید.

وی با ذکر این مطلب که ما در حج در بین پیروان مذاهب اسلامی هیچ اختلاف قابل ذکر و توجهی نداریم تاکید کرد: بر مبنای فرمایشات و دیدگاه امام خمینی (ره) وحدت شیعه و سنی به معنای شیعه شدن اهل تسنن و بر عکس نیست بلکه به معنای توجه به مشترکات فراوانی است که بین این دو وجود دارد و باید تلاش کنیم بر این مبنا، عزت از دست رفته مسلمانان را بدست بیاوریم و به وحدت و شکوه امت اسلامی در زمان پیامبر دست یابیم.

کد خبر 986461

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha