۲۸ آبان ۱۳۸۸، ۱۴:۲۰

کاهش تراکم جمعیت در زندانها عامل مهم حذف انحراف است

کاهش تراکم جمعیت در زندانها عامل مهم حذف انحراف است

استان تهران - خبرگزاری مهر: معاون قضایی دادگستری استان تهران گفت: کاهش تراکم جمعیت در زندانها عامل مهم و تاثیرگذار در کاهش و حذف انحرافات و ناهنجاریها است که مدیران زندانها باید به این امر توجه داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر در کرج، احمد مظفری در جریان بازدید هیئت قضائی دادگستری استان تهران از ندامتگاه قزلحصار مستقر در کرج اظهار داشت: اصلاح و تربیت بستر مناسبی برای رشد و تعالی شخصیت افراد بزهکار، سلامت و امنیت جامعه  است که به عنوان یک اصل مهم ایجاب می کند تا زندان محیط تهذیب و کانون اصلاح و تربیت باشد.

وی افزود: جلوگیری و ممانعت از تراکم جمعیت در زندانها نیز می‌تواند از جنبه‌های گوناگون عاملی مهم و بازدارنده در ایجاد و انحراف و کج رفتاریها باشد. 

این مسئول اعطا عفو، آزادی مشروط ، مرخصی و رضایت از شکات را مهمترین عامل در کاهش جمعیت کیفری دانست و خاطرنشان کرد: اثرات و نتایج مثبت و سازنده در خصوص اعطای تسهیلات قضایی به مددجویان  بر اساس نوع جرایم ارتکابی سابقه و سن به نحو مطلوبی در پیشگیری از آسیب های فردی و اجتماعی موثر است.
 
مظفری بیان داشت: حبس زدایی و کاهش جمعیت کیفری یکی از مهمترین برنامه های سیستم قضایی است که در این راستا این هیئت قضائی از دادگستری استان تهران از ندامتگاه قزلحصار بازدید کردند.

همچنین در این بازدید مدیر ندامتگاه قزلحصار با اعلام خدمات قضایی ارائه شده به مددجویان یادآور شد: تعامل با قضات و مراجع قضایی درجهت ایجاد انگیزه و کاهش مجازات مددجویان در کاهش جمعیت کیفری تأثیرگذار است. 

علی حسینی عنوان کرد: هیئت قضائی دادگستری استان تهران برای شناسایی مددجویان محکوم به قصاص در این مرکز حضور یافتند. 

این هئیت با شناسایی 100 نفر از محکومین به قصاص با آنان ملاقات حضوری داشتند و مشکلات آنان را بررسی کردند.

کد خبر 986497

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha