۳۰ آبان ۱۳۸۸، ۱۰:۱۸

شهنازی زاده به مهر خبر داد:

ذخیره سازی 3.7 میلیارد لیتر سوخت زمستانی در نیروگاهها

ذخیره سازی 3.7 میلیارد لیتر سوخت زمستانی در نیروگاهها

معاون وزیر نفت از ذخیره سازی 3.7 میلیارد لیتر سوخت زمستانی در نیروگاهها خبر داد و گفت: میزان مصرف فرآوردههای نفتی در نیروگاهها از ابتدای امسال 1.7 میلیارد لیتر افزایش یافته است.

سید نورالدین شهنازی زاده در گفتگو با مهر درباره آخرین وضعیت ذخیره سازی سوخت مایع زمستانی درنیروگاههای کشور، اظهار کرد: موضوع ذخیره ‌سازی سوخت مایع زمستانی بیشتر مربوط به نیروگاه‌ها است و از این رو تلاش کرده‌ایم مخازن سوخت نیروگاهها را برای تولید پایدار برق به طور کامل تکمیل کنیم.

وی با بیان اینکه هم‌ اکنون موجودی نیروگاهها در بخش گازوئیل 1.7 میلیارد لیتر و در بخش نفت ‌کوره حدود 2 میلیارد لیتر است، تصریح کرد: به این‌ ترتیب در مجموع از این دو فرآورده نفتی حدود 3.7 میلیارد لیتر ذخیره در مخازن نیروگاهها وجود دارد که نسبت به سال گذشته 918 میلیون لیتر بیشتر است.

افزایش ذخیره سازی سوخت نیروگاهها به 4.3 میلیارد لیتر

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی ایران تاکید کرد: هدف گذاری این است که ذخیره نفت‌ کوره را به 2.3 میلیارد لیتر و گازوئیل را به 2 میلیارد لیتر در نیروگاه‌ها افزایش دهیم.

به گفته این مقام مسئول همچنین میزان سوخت تحویلی به نیروگاه‌ها در سالجاری با هدف ذخیره‌سازی نسبت به مدت مشابه سال گذشته 17.7 درصد بیشتر بوده است.

شهنازی زاده با اشاره به اینکه میزان مصرف سوخت مایع در نیروگاه‌ها از ابتدای امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته بیشتر شده است، در مورد دلیل افزایش مصرف سوخت مایع در نیروگاههای کشور، اظهار کرد: در این مدت برخی پالایشگاههای گازی به تعمیرات اساسی رفته بودند و از این رو گاز کمتری به نیروگاهها تحویل داده شد که آنها مجبور شدند از سوخت مایع که برای‌ آنها ذخیره‌سازی شده بود، استفاده کنند.

وی درباره آخرین وضعیت مصرف فرآوردههای نفتی مصرف گازوئیل و نفت ‌کوره در نیروگاهها، توضیح داد: از ابتدای سالجاری تاکنون میزان مصرف سوخت مایع در نیروگاهها در مجموع 6.8 میلیارد لیتر بوده که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ( ازابتدای امسال تا 25 آبان) معادل 1.7 میلیارد لیتر بیشتر شده و از این رو حدود 32 درصد از ذخایر برداشت کرده اند.

مدیرعامل شرکت ملی پالایش و پخش فرآورده های نفتی با اشاره به اینکه در حال حاضر موجودی ذخایر نیروگاهها در حال تکمیل شدن است، تبیین کرد: اگر در چهار ماه پیش ‌رو شرکت ملی گاز روزانه 30 میلیون متر مکعب گاز به نیروگاهها سوخت تحویل دهد، مشکلی برای تامین سوخت زمستانی نیروگاهها ایجاد نخواهد شد.

به گزارش مهر، پیشتر حسین آقایان معاون تامین و توزیع شرکت ملی پخش فرآورده های نفتی با بیان اینکه پیش بینی می شود در 4 ماه پایانی امسال 35 میلیون لیتر گازوئیل و 44 میلیون لیتر نفت کوره تحویل نیروگاهای کشور شود، به خبرنگار مهر گفته بود: در مجموع زمستان امسال 145 میلیون میلیون متر مکعب معادل گازسوخت در نیروگاهها مصرف می شود.

کد خبر 986969

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha