۳۰ آبان ۱۳۸۸، ۱۱:۰۹

هروله عشق (159)/

پیاده کردن آیه 56 سوره نور موجب محوریت حضرت مهدی در زندگی می شود

حجت الاسلام یزدی با اشاره به نامگذاری حج امسال با عنوان حج و انتظار گفت: پیاده کردن آیه 56 سوره مبارکه نور موجب محوریت حضرت مهدی (عج) در زندگی هر مسلمانی می شود.

یه گزارش خبرنگار اعزامی مهر به مکه مکرمه، حجت الاسلام یزدی در محفل انس و معرفت که عصر جمعه به همت بعثه مقام معظم رهبری و با حضور جمعی از حجاج ایرانی در هتل پلازا 32 برگزار شد ضمن بیان این مطلب و در توضیح آیه فوق گفت: رابطه با خدا، رابطه با خلق خدا و محور قرار گرفتن برنامه های رسول الله در زندگی همان مهدی محوری موردنظر می باشد که اگر مسلمانان در زندگی خود آن را پیاده سازی کنند موجب بروز تحول در زندگی آنها می شود.

 حجت الاسلام یزدی به برخی از وظایف شیعیان در زمان غیبت امام زمان (عج) اشاره کرد و افزود: مهمترین وظیفه شیعه در زمان غیبت شناخت امام زمان (عج) و انجام اعمال و رفتاری است که موجب تایید ما توسط امام زمان (عج) می شود. بر این اساس است که مهدی شناسی و مهدی محوری سنگین ترین وظایف شیعه نسبت به امام زمان (عج) در عصر حاضر است.

وی با ذکر احادیث و روایاتی از ائمه معصومین در زمینه شناخت حضرت مهدی (عج)، تاکید کرد: شناخت امام زمان به این معنی است که ما باور کنیم ایشان از اعمال و رفتارهای ظاهری و همچنین زوایای ذهنی مان با خبر است و این باور است که می تواند منجر به بروز تحول در انسان بشود.

 در محافل انس و معرفت که امسال با ابتکار بعثه مقام معظم رهبری هر روزه در هتلهای مختلف مدینه و مکه برگزار می شود برنامه هایی از قبیل تلاوت قرآن کریم، سخنرانی مذهبی و مداحی اهل بیت (ع) برگزار می شود. این سلسله محافل تا کنون 34 بار در مدینه و 3 بار در مکه برگزار شده است.

کد خبر 987046

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha