۳۰ آبان ۱۳۸۸، ۱۹:۳۷

در دیدار با متکی؛

رئیس پارلمان ترکمنستان خواستار همکاری با ایران در زمینه انرژی و فناوری شد

رئیس پارلمان ترکمنستان خواستار همکاری با ایران در زمینه انرژی و فناوری شد

رئیس پارلمان ترکمنستان در تهران خواستار گسترش مناسبات کشورش با ایران در تمامی زمینه ها شد و تاکید کرد که ما علاوه بر همکاری در زمینه انرژی، خواهان تقویت مناسبات در زمینه های فناوری، تکنولوژی، ارتباطات، مراودات تجاری، کشاورزی و دیگر عرصه ها هستیم.

به گزارش خبرگزاری مهر، منوچهر متکی وزیرامورخارجه جمهوری اسلامی ایران و آقجانوربردی اوا رئیس پارلمان ترکمنستان امروز شنبه در تهران آخرین تحولات دوجانبه را مورد بحث و تبادل نظر قرار دادند.

متکی در این دیدار با اشاره به روابط روبه رشد دو کشور اظهار داشت: مناسبات دو کشور در تمامی عرصه ها مثبت و رو به رشد است و همکاری های پارلمانی بین دو کشور موجب تسهیل همکاری ها در دیگر بخشها خواهد شد.

وزیر امورخارجه با تبیین ویژگی های بنیادین مناسبات دو کشور گفت: مردم دو کشور سرمایه های اساسی مناسبات فیمابین می باشند و امیدواریم بتوانیم با تقویت همکاری ای تهران و عشق آباد ، امنیت و توسعه دو کشور و سعادت برای مرد منطقه به همراه داشته باشد.

متکی با تشریح چشم انداز مناسبات تهران و عشق آباد گفت: رایزنی های مستمر و متوالی مقامات دو کشور همواره پایه پیشرفت های مناسبات دوجانبه بوده و ما امیدواریم با تقویت پیوندها و مراودات بین دو کشور بتوانیم رفاه و پیشرفت را نیز برای مردم دو کشور به ارمغان آوریم و هر میزان پیوندهای دو ملت را تقویت کنیم در واقع تعلیمات و ارزشهای اسلامی که مورد احترام و قبول مردم دو کشور بوده را عملی ساخته ایم.

وزیر امورخارجه با ارزیابی همکاری های منطقه ای و بین المللی دو کشور اظهار داشت: ایران و ترکمنستان همکاری های خوبی در اکو، سازمان کنفرانس اسلامی، خزر و سازمان ملل دارند و این همکاری ها می تواند با افزایش رایزنی ها وارد مرحله جدیدی شود.

آقجانوربردی اوا  با اشاره به مناسبات متین دو کشور گفت: ما از پیشرفت مناسبات فیمابین خرسند هستیم. اراده روسای جمهور دو کشور بر گسترش و تعمیق  مناسبات عشق آباد -تهران استوار است.

وی افزود: ما خواهان گسترش مناسبات در تمامی زمینه ها هستیم و علاوه بر همکاری در زمینه انرژی، خواهان تقویت مناسبات در زمینه های فناوری، تکنولوژی ، ارتباطات، مراودات تجاری، کشاورزی و دیگر عرصه ها هستیم و پارلمان ترکمنستان آمادگی دارد در زمینه تسهیل مراودات و تصویب مقررات، هرگونه مساعدت را به دولت های دو طرف داشته باشد.

بردی آوا  با ابراز قدردانی از دولت ترکمنستان در خصوص تلاش جمهوری اسلامی ایران برای تقویت همکاری در زمینه انرژی گفت: ما از تلاش سازنده جمهوری اسلامی ایران برای رشد همکاری های انرژی دو کشور قدردانی می کنیم و این موجب شکوفایی اقتصاد و توسعه منطقه ای خواهد شد.

کد خبر 987722

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha