۴ آذر ۱۳۸۸، ۱۱:۴۸

مهلت ارسال آثار 15 آذر /

جشنواره‌ داستانک های علمی تخیلی و فانتزی برگزار می شود

جشنواره‌ داستانک های علمی تخیلی و فانتزی برگزار می شود

جشنواره زمستانه‌ داستانک‌های علمی تخیلی و فانتزی با صدور فراخوانی اعلام کرد نویسندگان تا 15 آذر برای شرکت در این جشنواره مهلت دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، گروه ادبی آکادمی فانتزی و هفته نامه چلچراغ در فعالیتی مشترک برای ترویج و گسترش بیشتر ادبیات علمی‌تخیلی و فانتزی مسابقه‌ای بین نویسندگان این گونه ادبی برگزار می‌کنند.  

آخرین مهلت ارسال آثار به دبیرخانه مسابقه تا 15آذرماه است. داستانک های ارسالی باید بین ۳۰۰ تا ۱۰۰۰ کلمه و در یکی از دو گونه اصلی "علمی‌تخیلی" و "فانتزی" یا زیرگونه "فانتزی علمی" باشد. دبیرخانه مسابقه محدودیتی برای تعداد آثار ارسالی توسط هر نویسنده در نظر نگرفته است. نویسندگان در انتخاب موضوع، تم، زیرگونه و یا تلفیق یک گونه با دیگر گونه‌های ادبی (وحشت، پلیسی و مانند آن) آزاد هستند.

حق نشر الکترونیکی آثار برگزیده برای آکادمی فانتزی و نشر کاغذی آنها برای هفته‌نامه چلچراغ محفوظ خواهد بود.

دبیرخانه مسابقه امکاناتی ویژه برای انتشار داستانک های برگزیده هیئت داوران در نظر گرفته است از جمله اینکه آثار برگزیده به صورت پیاپی در شماره‌های زمستان ۱۳۸۸ هفته‌نامه چلچراغ و در بخش داستانک های آکادمی فانتزی درج خواهد شد. همچنین این آثار به انگلیسی ترجمه و در "قمر انگلیسی" سایت آکادمی قرار خواهد گرفت.

 به نویسنده سه داستانک اول از میان داستانکهای برگزیده، علاوه بر موارد فوق جوایزی چون لوح یادبود جشنواره‌ زمستانه داستانکهای "علمی‌تخیلی" و "فانتزی"، اشتراک دوره یکساله هفته‌نامه چلچراغ و دو جلد کتاب در حوزه‌ علمی‌تخیلی و فانتزی تعلق می گیرد.

این مسابقه پیش ازاین یک آدرس اینترنتی برای دریافت آثار تعیین کرده بود که به دلیل مشکلات فنی آن آدرس غیرفعال شده و دبیرخانه از همه کسانی که تا کنون آثار خود را ارسال کرده اند خواسته است باردیگر داستانک های خود را به آدرس جدید ایمیل کنند.

کد خبر 988750

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha