۳ آذر ۱۳۸۸، ۱۰:۱۳

جشنواره "قند پارسی" برگزار می‌شود

جشنواره "قند پارسی" برگزار می‌شود

پنجمین جشنواره ادبی قند پارسی امسال در سه بخش آزاد ویژه و کتابهای چاپ نشده دانشجویی دانشجویان برگزار می‌شود.

محمدسرور رجایی در گفتگو با خبرنگار مهر با اعلام این خبر گفت: در یکماه اخیر با دستگاههای مسئول به توافقاتی رسیده‌ایم و به زودی این جشنواره را برگزار می‌کنیم.

مسئول خانه ادبیات افغانستان در ایران افزود: امسال جشنواره‌ ادبی قند پارسی پنجمین دوره خود را تجربه خواهد کرد که درسه بخش آزاد، ویژه  وکتابهای چاپ نشده دانشجویی دانشجویان برگزار می‌شود.

رجایی اضافه کرد: شاعران و نویسندگان افغانستان می‌توانند آثار خود را تا پایان ماه جاری (آذر  88) و تنها از طریق پست الکترونیکی به دبیرخانه‌ جشنواره ارسال کنند. امسال تمهیدی اندیشیده شده تا شاعران و نویسندگان بتوانند در هر دو بخش جشنواره شرکت کنند‌.

وی تعداد برگزیدگان این جشنواره را در هر بخش سه نفر عنوان کرد و گفت: در مراسم پایانی پنجمین دوره‌ جشنواره‌ ادبی قند پارسی که در تهران برگزار می­شود به سه اثر برتر در هر بخش جوایزی اهداء خواهد شد.

به گفته رجایی این جشنواره سه بخش یکی آزاد (ویژه‌ جوانان) ،دیگری ویژه (ادبیات مقاومت و پایداری در افغانستان)  و سوم ( کتابهای چاپ نشده دانشجویی دانشجویان)دارد که بخش نخست به آثار دو رشته‌ شعر و داستان کوتاه اختصاص دارد و فقط جوانان زیر 30 سال می‌توانند در آن شرکت کنند. در بخش ویژه نیز آثار مربوط به رشته‌های شعر، داستان، خاطره و مقاله‌های تحقیقی در زمینه‌ ادبیات مقاومت بررسی می‌شود و محدودیت سنی ندارد.

وی با اشاره به شرایط حضور در این جشنواره یادآور شد: هر یک از آثار ارسالی نیابد حداکثر از 20 صفحه بیشتر باشد در بخش شعر کمتر از سه و بیشتر از پنج شعر پذیرفته نمی‌شود، در بخش داستان هم نباید بیش از 2 ‌داستان ارسال شود همه آثار هم باید به پست الکترونیک (ای­میل) دبیرخانه‌ جشنواره به نشانی ghandeparsi_5@yahoo.com ارسال شود.

کد خبر 989295

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha