۱۴ مرداد ۱۳۸۳، ۱۰:۰۸

به مناسبت 15 مرداد سالروز شهادت سرلشگرخلبان عباس بابايي

قرباني عيد قربان

قرباني عيد قربان

فردا پانزدهم مردادماه سالروز شهادت سردار دلير ارتش اسلام سرلشگر بسيجي خلبان شهيد عباس بابايي است .

گروه دفاع مقدس خبرگزاري مهر: عباس بابائي در سال 1329 در خانواده اي مذهبي در شهر قزوين به دنيا آمد . دوره ابتدايي و متوسطه را در همان شهر طي كرد و در سال 1348 به دانشكده خلباني نيروهاي هوايي راه يافت . دوره مقدماتي پرواز را در ايران و دوره عالي و تكميلي آن را در آمريكا گذراند و با اخذ نشان و مدرك خلباني در سال 1351 به جمع خلبانان " اف 5 " پيوست .

بابايي پس از بازگشت از آمريكا كه جزء خلبان هاي تيز هوش و ماهر در پرواز با هواپيماهاي شكاري " اف 5 " بود ، با ورود هواپيماي پيشرفته " اف 14 " به نيروي هوايي ،به همراه تعداد ديگري از همكاران پرواز با اين هواپيما انتخاب و به پايگاه هوايي اصفهان منتقل شد .

با اوج گيري مبارزه عليه رژيم پهلوي وي به عنوان يكي از پرسنل انقلابي نيروي هوايي همراه ديگر افراد متعهدارتش وارد ميدان مبارزه شد . پس از پيروزي انقلاب اسلامي نيز با سرپرستي انجمن اسلامي پايگاه به پاسداري از دستاوردهاي پرشكوه انقلاب اسلامي پرداخت .

عباس بابايي با دارا بودن تعهد ، ايمان و تخصص در تاريخ هفتم مرداد ماه سال 60 به فرماندهي پايگاه هشتم شكاري نيروي هوايي منصوب شد . وي با استفاده از امكانات موجود در اين پايگاه به عمران و آباداني روستاهاي مستضعف نشين حومه پايگاه شهر اصفهان پرداخت و با تامين آب آشاميدني و بهداشتي ، برق و احداث حمام و ديگر ملزومات بهداشتي و آموزشي در اين منطقه علاوه بر تقويت خط سازندگي درروند هرچه مردمي كردن ارتش و پيوند با آنها خدمات قابل توجهي انجام داد .

بابائي در سال 1362 به دليل كفايت ، لياقت و كارداني به سمت معاون عمليات نيروي هوايي ارتش منصوب شد . وي عليرغم اينكه در موقعيت حساس اين معاونت را پذيرفت اما با روحيه شهادت طلبي و شجاعتي كه در وجودش بود به پروازهاي عملياتي نيز مي پرداخت. و با بيش از سه هزار ساعت پرواز با انواع هواپيماهاي جنگنده ، قسمت اعظم عمر خويش را در پروازهاي عملياتي و يا قرارگاه ها و جبهه هاي جنگ غرب و جنوب كشور سپري كرد.  

عباس بابائي در طول جنگ تحميلي در قرارگاه هاي رعد ، كميل و خاتم انبياء مسئوليت كليه هماهنگي هاي لازم با نيروهاي زميني و دريايي  در ارتباط با تامين نيازمندي هاي پشتيباني در عمليات هاي جنگي و پوشش كاروان هاي دريايي را بر عهده داشته و خود شخصا آنها را هدايت و نظارت مي نمود . وي همچنين در اين عمليات ها به نظارت اكتفا نكرده و اولين خلباني بود كه درمقام ماموريت هاي جنگي براي آگاهي از مشكلات و خطرات احتمالي شركت مي كرد .

عباس بابايي بدليل رشادت هايي كه در دفاع از آرمانهاي انقلاب اسلامي و دفع تجاوزات دشمنان از خود نشان داده بود در هشتم ارديبهشت ماه سال 66 به درجه سرتيپي نائل آمد. وي در روز عيد قربان همان سال در پانزدهم مردادماه در هنگام بازگشت از يك عمليات برون مرزي با اصابت پدافند دشمن جان خويش را ابراهيم وار در راه خداوند قرباني كرد و به شهادت رسيد . 

سرلشگر خلبان شهيد عباس بابايي در بخشي از وصيت نامه خود آورده است : " به خدا قسم من از شهدا و خانواده شهدا خجالت مي كشم وصيت نامه بنويسم . خدايا مرگ مرا و همسرم و فرزندانم را شهادت قرار بده . ما خيلي به اين انقلاب بدهكاريم ..." .
روحش شاد.

کد خبر 99315

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha