۱۵ آذر ۱۳۸۸، ۹:۵۸

الدستور:

شرایط کنونی مسئله فلسطین نیازمند تحرک فوری عربی است

شرایط کنونی مسئله فلسطین نیازمند تحرک فوری عربی است

یک روزنامه عرب زبان امروز خواستار تحرک فوری و اتخاذ موضعگیری همسوی عربی با پیش نویس اخیر اروپا در قبال محکومیت تجاوزات صهیونیست ها شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، روزنامه الدستور اردن در یادداشتی با اشاره به موضعگیری اخیر اتحادیه اروپا در قبال اقدامات رژیم صهیونیستی ضمن تمجید از این اقدام اروپایی خواستار همراهی کشورهای عربی با آن شد.

به نوشته این روزنامه موضعگیری اخیر اتحادیه اروپا مبنی بر محکومیت اقدامات یکجانبه اسرائیلی که باهدف تغییر ساختار و هویت بیت المقدس انجام می شود ؛ نیازمند حمایت وتایید است به ویژه در این شرایط بسیار حساس که گروه های تندروی صهیونیستی درصدد اجرای هرچه تمام طرح شهرک سازی هستند و با نابودی منازل فلسطینیان و کوچ اجباری شان و تجاوز به مسجد الاقصی برای پاکسازی نژادی تلاش می کنند.

روزنامه الدستور درادامه اینگونه تحلیل می کند که این موضعگیری اروپایی که مبتنی براساس واقعیت ها است به معنی دعوت از کشورهای عربی برای حمایت از این مسئله و همچنین از واشنگتن و جامعه جهانی برای به کارگیری تحرکی سریع به منظور توقف تجاوز بی امان صهیونیستی که همه حد وحدودها را درنوردیده است.

درادامه این روزنامه عرب زبان همچنین ابراز امیدواری می کند که پیش نویس ارائه شده از سوی دولت سوئیس که بر پایتختی بیت المقدس برای کشور آتی فلسطین تاکید دارد؛ از سوی دیگر طرف های اروپایی مورد تایید قرار دارد.

قرار است اعضای اتحادیه اروپا فردا دوشنبه در نشستی دراین باره به بحث و تبادل نظر بنشینند.

الدستور همچنین تحلیل می کند: اتخاذ چنین موضعگیری از سوی اتحادیه اروپا از این حیث بسیار مهم به شمار می رود که به منزله محکومیت کامل اشغالگری رژیم صهیونیستی و همچنین دعوت از این رژیم برای عقب نشینی از همه سرزمین های اشغال شده فلسطینی و عربی در سال 1967 و تشکیل دولت مستقل فلسطین دراین سرزمین به شمار می رود و این درحقیقت یعنی همه اقدامات گروه های صهیونیستی به ویژه اقدامات آنان برای برپایی شهرک ها جنبه قانونی ندارد.

الدستور درپایان تاکید می دارد؛ اهمیت موضعگیری اروپا از این حیث است که در سایه ادامه تجاوزات رژیم صهیونیستی که بر بیت المقدس و اماکن مقدس اسلامی و مسیحی به وقوع می پیوندد؛ به وقوع پیوست. به گونه ای که این امور تحرک فوری و همسوی عربی با این موضعگیری و همچنین تشویق طرف اروپایی را به منظور تایید و تصویب این پیش نویس می طلبد.

کد خبر 995219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha