۱۸ آذر ۱۳۸۸، ۱۲:۱۹

محسن هاشمی:

خط 2 مترو به پایانه شرق تهران می رسد

خط 2 مترو به پایانه شرق تهران می رسد

مدیرعامل متروی تهران از افتتاح ایستگاه فرهنگسرا (جشنواره) تا پایان سال خبر داد و گفت: خط 2 مترو با توسعه به پایانه شرق تهران می رسد.

به گزارش خبرگزاری مهر، صبح چهارشنبه محسن هاشمی مدیرعامل متروی تهران ضمن بازدید از چگونگی احداث ایستگاه مترو فرهنگسرا (جشنواره) در شرق تهران در نشست مشترک با شهردار منطقه 13 گفت: ایستگاه فرهنگسرا در خیابان جشنواره تا پایان سال افتتاح و آماده بهره برداری خواهد شد.

وی افزود: در حال حاضر تجهیزات خریداری و به این ایستگاه حمل شده است و کار ساخت ایستگاه به مرحله نازک‌ کاری رسیده است و ورودی ایستگاه در حال تکمیل است.

وی طول توسعه ادامه خط مترو دو را 7/1کیلومتر عنوان کرد و افزود: این خط در منطقه 13 توسعه یافته و به محلی معروف به باغ اناری خواهد رسید که مقرر شد شهرداری منطقه 13 زمین مورد نیاز جهت احداث این ایستگاه را در اختیار مترو قرار دهد.

مدیرعامل متروی تهران گفت: با تملک این بخش کار ساخت این ایستگاه در منطقه 13 آغاز خواهد شد و توسعه خط 2 متر تا پایانه شرق ادامه خواهد یافت.

وی در ادامه افزود: هدف ما این است که ایستگاه خیابان دماوند را بسازیم و آن را تا پایانه شرق توسعه دهیم فعالیتهای مشاوره در این زمینه آغاز شده و پیمانکار نیز کارش را آغاز کرده است که امیدواریم با تزریق نقدینگی سرعت توسعه مترو افزایش یابد.

وی ضمن اشاره به مصوبات مجلس در خصوص برداشت از صندوق ذخیره ارزی گفت: امیدواریم که این هزینه تا پایان سال پرداخت شود که این پول بابت خرید واگن و تجهیزات و توسعه مترو صرف خواهد شد. البته در این زمینه دکتر قالیباف شهردار تهران نیز نظر خواهند داد.

هاشمی در پاسخ به این سئوال که مترو تهران در چه جایگاه جهانی قرار داد گفت: ‌متروی تهران با 105 کیلومتر و60 ایستگاه در رده 19 یا 20 رتبه جهانی قرار دارد و از نظر ضریب اشغال در رتبه 10 تا 12 قرار داریم و ضریب اشغال در متروی تهران 90 درصد است در صورتی که ضریب اشغال در متروی پاریس زیر 60 درصد است.

مهندس خلیل راحتی نیز در این نشست گفت: تا پایان ماه جاری زمین مورد نیاز جهت احداث ایستگاه متروی خط 2 در اختیار شرکت مترو قرار خواهد گرفت و بیشتر خط عبوری مترو در منطقه 13 به صورت روگذر است که از ایستگاه باغ اناری به ایستگاه دماوند در حاشیه ضلع شمالی اتوبان یاسینی تا پایانه شرق به صورت روگذر احداث خواهد شد که کارهای مطالعاتی در این زمینه آغاز شده است.

کد خبر 997113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha