۲۲ آذر ۱۳۸۸، ۱۲:۳۳

36 واحد تولیدی و بسته بندی خرما در بوشهر مجوز فعالیت دارند

36 واحد تولیدی و بسته بندی خرما در بوشهر مجوز فعالیت دارند

بوشهر - خبرگزاری مهر: معاون توسعه تجارت خارجی سازمان بازرگانی استان بوشهر گفت: تاکنون 36 واحد مختلف تولیدی، بسته بندی و فرآوری در استان مجوز فعالیت دریافت کرده اند.

ابوالقاسم محمدزاده در گفتگو با خبرنگار مهر در بوشهر افزود: با احتساب واحدهای خانگی بیش از 500 واحد بسته بندی خرما در استان وجود دارند که به صورت سنتی و خانگی به فعالیت مشغول هستند.

وی با اشاره به اینکه مصرف سرانه خرما در استان 25 کیلوگرم است، اضافه کرد: شش میلیون اصله نخل در بیش از 35 هزار هکتار در استان و جود دارد که در سال 87 بالغ بر 20 هزار تن انواع محصول خرما به سایر کشورها صادر شده است.

معاون توسعه تجارت خارجی سازمان بازرگانی استان بوشهر در مورد میزان خرمای تولید شده در استان در سال گذشته گفت: 157 هزار تن خرما که بیش از 14 درصد تولید کشور را شامل می شود در استان تولید شده که در سال جاری با توجه به خشکسالی پیش آمده میزان تولید نسبت به سنوات قبل کاهش داشته است.

برگزاری همایش خرما در دشتستان

ابوالقاسم محمدزاده همچنین از برگزاری همایش خرما در دیماه سال جاری در شهرستان دشتستان خبر داد و گفت: باتوجه به قابلیتهای تولید خرما در استان و نظر به معرفی توانمندیها و بررسی چالش ها و اتخاذ راهکارهای لازم در جهت توسعه این ظرفیت تولیدی صادراتی، همایش خرما در دیماه سال جاری در شهرستان دشتستان یکی از مهمترین مراکز تولید این محصول در کشور برگزار می شود.

وی افزود: این همایش در راستای توسعه روابط بازرگانی، برقراری تعامل و همفکری بین استانهای تولید کننده خرما با استان های مصرف کننده و صادر کننده خرما با هدف ایجاد ارتباط موثر بین واحدهای فرآوری، بسته بندی و بنگاه های صادراتی خرما در کشور و استفاده از تجربیات آنان در زمینه های مختلف تولید و عرضه این محصول برگزار می شود.

کد خبر 999219

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha