۷ خرداد ۱۴۰۲، ۱۳:۱۵

طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در بوشهر آغاز شد

طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در بوشهر آغاز شد

بوشهر- مدیرکل بهزیستی استان بوشهر گفت: طرح غربالگری و پیشگیری از تنبلی چشم کودکان در بوشهر افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسین اسدی راد ظهر یکشنبه در مراسم افتتاح طرح غربالگری تنبلی چشم کودکان در بوشهر اظهار داشت: در سال جاری ۱۱ پایگاه دائم و ۲۲۲ پایگاه سیار برای انجام غربالگری تنبلی چشم کودکان در نظر گرفته شده و خانواده‌ها از می‌توانند برای غربالگری تنبلی چشمان کودک خود به پایگاه‌های سراسر استان مراجعه کنند.

وی اضافه کرد: این سنین به عنوان زمان طلایی برای تشخیص و درمان تنبلی چشم کودکان محسوب می‌شوند، در این بیماری چشمان کودک کاملاً سالم و طبیعی به نظر می‌رسند و هیچ‌گونه نشانی از بیماری ندارند اما به دلیل دید ناکافی و نداشتن تشخیص صحیح عوارضی مانند کم‌بینایی و یا نابینایی را برای کودک در پی دارد.

مدیرکل بهزیستی استان بوشهر افزود: غربالگری بینایی با استفاده از چارت E و همچنین با استفاده از دستگاه‌های غربالگری اپتیک پلاس با کمترین زمان ممکن در حال انجام است و در صورت نیاز افراد به سطوح بالاتر ارجاع داده می‌شوند.

اسدی راد عنوان کرد: این برنامه تا پایان سال جاری ادامه دارد و در مراکز بهداشت، مراکز مثبت زندگی و پایگاه‌های دائمی در بهزیستی شهرستان‌ها انجام می‌شود.

وی عنوان کرد: در سال گذشته تعداد ۴۸ هزار و ۶۰۷ کودک در برنامه فوق غربال شدند که تعداد هزار و ۶۷۹ نفر به اپتومتریست (سطح دوم) ارجاع و ۲۲۰ کودک آمبلیوپ تشخیص و حدود ۱۴۰ کودک کمک هزینه عینک داده شد.

کد خبر 5796312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha