۱۸ فروردین ۱۳۸۵، ۱۴:۴۴

درجمع ملل مختلف :

كنسرت گروه ايراني در سازمان ملل برگزار شد

كنسرت گروه ايراني در سازمان ملل برگزار شد

اجراي كنسرت گروه ايراني به سرپرستي پژمان طاهري و خوانندگي عليرضا قرباني در مقر سازمان ملل در ژنو با استقبال گرم مخاطبان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار موسيقي مهر ، دومين كنسرت گروه ايراني از سلسله برنامه هاي تور اروپاي اين گروه چهارشنبه شب با حضور جمعي از علاقمندان فرهنگ وهنر ايران در مقر اصلي سازمان ملل در ژنو برگزار شد.

در اين برنامه كه بسياري از اتباع ديگر كشورها نيز حضور داشتند ابتدا" لالووار" مدير كل فرهنگي سازمان ملل مختصري درباره نقش فرهنگ وهنر بويژه  موسيقي در بسط وگسترش روابط بين الملل صحبت كرد و به شرح و معرفي سازهاي مورد استفاده گروه پرداخت.

سپس محمد كاظم سجادپور، معاون نمايندگي دائم ايران در سازمان ملل ضمن خوشامدگويي به حاضران در خصوص نوروز و ويژگي هاي تحويل سال نو در ايران و ارتباط  نو شدن طبيعت با روابط و خلق و خوي انسان ها سخن گفت .

وي در بخش ديگري از سخنانش با اشاره به قدمت تاريخي فرهنگ و هنر در ايران گفت : از ديرباز آوا و نواي خوش  در بين ايرانيان بسياربا اهميت و با ارزش بوده است و موسيقي ايراني با توجه به شعر و كلام آهنگين آن داراي فكر و انديشه و عمق معنوي بوده است و به شدت از سطحي نگري و ايتذال به دور است.

در ادامه گروه ايراني قطعات آواز كرك،ايران،چهارمضراب،سوگواران خموش و... را با اشعار ي از اخوان ثالث، ملك الشعراي بهار، ابتهاج وحافظ اجرا كردند.

اولين كنسرت گروه ايراني در تور نوروزي اروپا دوشنبه شب دركنسرواتوار موسيقي برن و با حضور روانچي ، سفير ايران در سوييس و جمع كثيري از مقامات و سفراي ديگر كشورها و جمعي از ايرانيان علاقمند به هنر موسيقي برگزار شد.

براساس همين گزارش قرار است اين گروه تا پايان فروردين پنج برنامه ديگر در برن، وين، گراتس، وماري بوري اسلووني برگزار كند.

در گروه ايراني پژمان طاهري نوازندگي سنتور، آهنگسازي و سرپرستي گروه را برعهده داشته و عليرضا قرباني به عنوان خواننده حضور دارد. همچنين اسحاق چگنيي ،ني ، اردوان طاهري سه تار،دايره و دف، نوشين پاسدار،عود، سامان صميمي، كمانچه و رشيد كاكاوند نيز با تنبك گروه را همراهي مي كنند.
کد خبر 308650

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha