۴ اسفند ۱۳۸۴، ۱۳:۳۴

با شركت يك گروه موسيقي ايراني در فستيوال موسيقي مارسي آغاز مي شود

تور موسيقي ايران در اروپا

تور موسيقي ايران در اروپا

نوروز امسال عليرضا قرباني در فستيوال موسيقي فرانسه و سپس دركشورهاي ايتاليا، اتريش و سوئيس به اجراي موسيقي مي پردازد.

"عليرضا قرباني" خواننده موسيقي ايراني در گفت و گو با خبرنگار موسيقي "مهر"، ضمن بيان اين مطلب افزود: از 23 اسفندماه  براي شركت در فستيوال موسيقي مارسي واجراي برنامه به فرانسه مي روم. در اين برنامه " اسحاق چگيني" با ني ، " محمدرضا ابراهيمي" با تار و جمشيد شميراني باتنبك شركت دارند. در اين جشنواره ديگركشورهاي اطراف درياي مديترانه نيزقطعاتي ازموسيقي شان را به صحنه مي برند.

وي افزود: پس از آن در روزهاي 5 تا 10 آوريل  در فستيوال موسيقي سنتي كشورهاي مختلف در پاريس به اجراي برنامه مي پردازيم و پس از آن در فستيوال موسيقي نواحي (فولك ميوزيك) در سالزبورگ اتريش  قطعاتي را اجرا مي كنيم. در اين برنامه بخشي به اجراي قطعات در سه گاه و بخشي ديگر به اجراي قطعات در ماهور اختصاص دارد. تمامي اين قطعات از ميان تصانيف و قطعات قديمي انتخاب شده اند.

قرباني ادامه داد: از 10 فروردين تا اوايل ارديبهشت ماه نيز در كشورهاي اتريش، ايتاليا و سوئيس به اجراي برنامه موسيقي ايراني مي پردازيم. آهنگسازي قطعات اجرايي در اين برنامه را " پژمان طاهري" به عهده دارد. در اين كنسرت ها دو بخش برنامه خواهيم داشت، يك بخش در ماهور خواهد بود و بخش ديگر در همايون و متعلقات اين دستگاه نظير شوشتري اجرا مي شود.

کد خبر 294417

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha