۱ فروردین ۱۳۸۶، ۱۳:۱۹

سوگواران خموش منتشر شد

سوگواران خموش منتشر شد

سوگواران خموش اثر "پژمان طاهری" و با صدای "علیرضا قربانی" در آستانه سال جدید روانه بازار موسیقی شد.

به گزارش خبرنگار مهر ، این اثر آخرین ساخته پژمان طاهری ،آهنگساز،نوازنده سنتور وسرپرست گروه ایرانی است که اخیرا از سوی آوای باربد منتشر شده است.

گروه ایرانی قطعات این اثر را در اوایل سال 1385در قالب یک تور ،در چندین کشور اروپایی ودر محل های مهمی چون سازمان ملل،سازمان انرژی اتمی و سالن دانشگاه موسیقی وین به اجرا درآوردند.

مدیر اجرایی گروه ایرانی دربخشی از یادداشت آلبوم سوگواران خموش نوشته است :"...سوگواران خموش می تواند سرآغازی برای دوره جدید حیات گروه نوازی موسیقی ایرانی در برهه حاضر باشد.چرا که فارغ از اشعار آواز و تصانیف ،ریتم،آهنگ،تنظیم و حتی سونوریته سازهای اثر ،دقیقا منطبق با حال وروز وفضای حسی و تاریخی امروز ایران است و..."

سوگواران خموش اثری خوش ساخت ، بدون زوائد واضافات وبه نوعی موسیقی جدی و دلنشین است که حاصل یک کارگروهی بی حاشیه بوده است. در این کار علیرضا قربانی بیشترین وبالاترین توانایی تکنیکی و حسی خود را ارائه کرده که با توجه به آنسامبل ایرانی در نوع خود بی سابقه بوده است.

در گروه ایرانی ودر اجرای این اثر نوازندگان سازهای مختلف مشارکت داشته اند؛ پژمان طاهری ،سنتور،حمید خبازی،تار،اسحاق چگینی،نی،نوشین پاسدار،عود،سامان صمیمی،کمانچه،سهیل صادقی،کمانچه،رشیدکاکاوند،تنبک  واردوان طاهری نیز سه تار نواخته اند.

لازم به توضیح است که در اجرای کنسرت اثر سوگواران خموش که در زمستان سال 85در تالار وحدت نیز برگزار شد،علاوه بر اعضای نام برده شده، هومن مهدوی،بم تار و فرشاد صارمی ،کمانچه نواختند.

تمامی آهنگ های سوگواران خموش بجز تصنیف "ایران"- که از درویش خان است- ساخته پژمان طاهری بوده واز اشعار شاعرانی چون شفیعی کدکنی،محمدحسین شهریار وهوشنگ ابتهاج استفاده شده است.

اجرای کنسرت وانتشاراثرسوگواران خموش در سال 85رخداد خجسته ای در عرصه موسیقی سنتی وفعالیت های جدی این هنربود که امیدواریم تداوم داشته باشد.

کد خبر 462888

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha