۱۹ مهر ۱۳۸۵، ۱۱:۴۴

سرپرست گروه ايراني در گفتگو با مهر خبر داد

كنسرت گروه ايراني در تالار وحدت

كنسرت گروه ايراني در تالار وحدت

گروه "ايراني"به سرپرستي پژمان طاهري و خوانندگي عليرضا قرباني از 10تا 12آبان ماه در تالار وحدت كنسرت برگزار مي كند.

سرپرست گروه ايراني كه هم اكنون در" وين" به سر مي برد در گفتگو با خبرنگار موسيقي مهر ضمن اعلام اين خبر گفت : كنسرت ما در يك بخش ودر دستگاه همايون اجرا مي شود.

وي در باره ويژگي هاي اين برنامه با اشاره به توانايي و قابليت خوب خواننده گروه،عليرضا قرباني گفت : ما سعي كرديم اين كنسرت با كيفيت بالا و قابل قبولي ارائه شود ؛ اصولا من اعتقاد دارم هر هنرمندي بايد در توليد و ارائه كارهايش سيري صعودي داشته باشد وبويژه از تكرار  بپرهيزدواز همه مهمتر براي مخاطب احترام فراوان قائل باشد و اين احترام،تنها با ارائه كار خوب،جديدونشاط آور معنا پيدا مي كند.

وي با اشاره به اينكه بعد از 6سال و پس از كنسرتي كه به خوانندگي اضغر شاه زيدي در تالار وحدت برگزار كرده ديگر برنامه اي در ايران نداشته است گفت : هر آهنگساز و موزيسيني شايد بتواند در سال دو يا سه كنسرت بدهد اما اينكه اين برنامه ها تا چه حد با يكديگر متفاوت بوده و تاثير گذار است مساله مهمي است كه بايد به آن توجه داشت.

طاهري كه در دانشگاه موسيقي وتئاتروين ودرمقطع دكتراي اتنوموزيكولوژي مشغول به تحصيل است در پاسخ به اين سوال كه با توجه به دوري از ايران چگونه گروه را براي اجراي كنسرت آماده كرده است گفت : ما در اوايل سال جاري ودرتور كنسرت اروپا بيشتر قطعات را اجرا كرده ايم و فقط دو قطعه جديد به آنها اضافه شده كه آنها را نيز در تابستان امسال كه در ايران بودم با گروه تمرين كرده ايم.

آهنگساز اثر "ريشه در خاك" و "طرح نو" در ادامه در باره قطعات اين كنسرت و اشعار آن گفت : همه تصنيف ها بجز تصنيف ايران كه از درويش خان است ساخته خودم است و اشعاربرنامه از شاعراني چون هوشنگ ابتهاج،ملك الشعراي بهار و محمدحسين شهريار است.

وي با تاكيد برلزوم همدلي اعضا براي تاثيرگذاري بيشتر در اجراي موسيقي گفت : گروه ايراني متشكل از نوازندگاني است كه همگي با عشق وبدون چشمداشت مادي به اين كارهمت گماشته اندوقطعا اگر اين كنسرت با موفقيت روبه رو شود حاصل كار جمعي ما است و نه تنها كار من به عنوان آهنگساز و يا خواننده.

طاهري در پايان بهنامي و خوشنامي هنرمند را به پيوستگي و ممارست اودر كارهنري مرتبط دانست و گفت هنر كهنسال به ديرينگي آن نيست بلكه به عشق ،ممارست و پايداري هنرمند باز مي گردد.

کد خبر 392799

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha