۱۵ آذر ۱۴۰۰، ۱۷:۰۵

رئیس پارک علم و فناوری اردبیل:

اردبیل در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان محروم نیست

اردبیل در حوزه شرکت‌های دانش‌بنیان محروم نیست

اردبیل- رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: استان اردبیل با داشتن ۴۸ شرکت دانش‌بنیان نوع یک تا سه استان محروم در این حوزه به حساب نمی‌آید.

به گزارش خبرنگار مهر، حبیب ابراهیم‌پور عصر دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به اینکه وارد ششمین سال فعالیت پارک علم و فناوری شدیم، تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان در این استان در مقایسه با استان‌های با سابقه طولانی رقم قابل قبولی است ولی تلاش می‌کنیم در سال‌های آینده تعداد شرکت‌های دانش‌بنیان را افزایش دهیم.

وی تصریح کرد: ۳۶ شرکت دانش‌بنیان در استان به صورت گسترده فعالیت می‌کنند که با احتساب شرکت‌های هنربنیان به تعداد ۱۲ مورد، مجموع شرکت‌های دانش‌بنیان نوع یک تا سه استان، ۴۸ شرکت دانش‌بنیان است.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: این تعداد نیم درصد شرکت‌های دانش‌بنیان در بخش صنعت را شامل می‌شود که منطبق بر نیم درصد توسعه واحدهای صنعتی در استان در مقایسه با میانگین کشوری است.

ابراهیم‌پور ضرورت راه‌اندازی شرکت‌های دانش‌بنیان را در شهرک‌ها و نواحی صنعتی یادآور شد و افزود: تنها ۲ شرکت دانش‌بنیان در حوزه صنعت داریم و انتظار می‌رود شهرک‌ها و نواحی صنعتی پذیرای بیشترین شرکت دانش‌بنیان در این بستر فراهم شده باشند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطر نشان کرد: از لحاظ کیفی شرکت‌های دانش‌بنیان استان در مقایسه با سایر استان‌های همتراز از شرایط بهتری برخوردار هستند و ما تلاش می‌کنیم تا کیفیت ارائه خدمات شرکت‌های دانش‌بنیان را بیش از گذشته ارتقا دهیم.

ابراهیم‌پور اضافه کرد: هفت شرکت دانش‌بنیان استان در بخش کشاورزی، هشت شرکت در حوزه برق و مابقی نیز در دیگر حوزه‌ها فعال بوده و پارک علم و فناوری تلاش می‌کند تا با همراهی شهرک‌های صنعتی بستر توسعه شرکت‌های دانش‌بنیان را تقویت کنند.

وی با بیان اینکه در حوزه پژوهش و فناوری ما کمترین برگشتی اعتبارات را داریم، بیان کرد: با توجه به اینکه اعتبارات حوزه فناوری محدود به سال مالی خاص نیست، سعی داریم تا از منابع اعتباری به وجود آمده در راستای حمایت از شرکت‌ها و واحدهای فناور استفاده کنیم.

ابراهیم‌پور در ادامه سخنان خود اظهار کرد: بنده از هزینه‌کرد یک درصد اعتبارات حوزه پژوهش توسط دستگاه‌های اجرایی اطلاعات دقیقی ندارم اما در حوزه فناوری ما تمام منابع و اعتبارات را صرف پشتیبانی از فعالان این حوزه می‌کنیم.

وی پرداخت تسهیلات برای کارآفرینان و صاحبان شرکت‌های دانش‌بنیان را یادآور شد و تصریح کرد: به تناسب اجرای طرح تسهیلات در ۲ نوبت پرداخت می‌شود که کمیته‌ای متشکل از همکارانمان در پارک بر نحوه اجرای طرح‌های مصوب در بخش نوآوری و ایده‌های جدید نظارت می‌کنند تا جوانان و نوجوانان این تسهیلات را در سایر حوزه‌ها هزینه نکنند.

رئیس پارک علم و فناوری استان اردبیل گفت: امسال از ۱۷.۵ میلیارد تومان اعتبار مصوب در حوزه فناوری ۳۱ درصد تخصیص یافته و امیدواریم تا پایان سال همه منابع این حوزه به شکل صد درصد تخصیص یابد.

کد خبر 5369221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha