۲۴ مهر ۱۳۹۲، ۱۰:۰۳

طي مراسمي/

پيكر شاعر و نويسنده سنندجي محي الدين حق شناس به خاك سپرده شد

پيكر شاعر و نويسنده سنندجي محي الدين حق شناس به خاك سپرده شد

سنندج – خبرگزاري مهر: طي مراسمي و با حضور اقشار مختلف مردم، پيكر استاد محي الدين حق شناس نويسنده و شاعر سنندجي به خاك سپرده شد.

به گزارش خبرنگار مهر، شامگاه سه شنبه طي مراسمي و با حضور دو نماينده مردم سنندج در مجلس شوراي اسلامي، جمعي از اقشار مختلف مردم، اعضاي شوراي شهر و شهردار سنندج پيكر استاد محي الدين حق شناس شاعر و نويسنده به خاك سپرده شد.

مراسم خاكسپاري پيكر استاد محي الدين حق شناس از روبروي منزل آن مرحوم در خيابان آبيدر سنندج آغاز شد و سپس با حركت به سمت بهشت محمدي اين شهر، پيكر اين شاعر سنندجي براي هميشه چهره در نقاب خاك كشيد.

در مراسم خاكسپاري استاد محي الدين حق شناس همچنين جمعي از هنرمندان، نويسندگان و فعالان فرهنگي استان كردستان نيز حضور داشتند.

"محی الدین حق شناس" خالق منظومه "شاره که م سنه" شاعر و ادیب نامور سنندجی بامداد سه شنبه به دلیل کهولت سن و بیماری که چندین سال از عمر خود را با آن سپری کرده بود، در منزل شخصی خود در سنندج درگذشت.

مرحوم حق شناس در طول زندگی خود اشعار فراوانی را با زبان کردی و فارسی در رابطه با ویژگی های مردم کردستان و مناطق گردشگری شهر سنندج به روایت در آورد که از مهمترین آنها می توان به شعر "شاره که م سنه" که در وصف شهر سنندج سروده شده بود، اشاره کرد.

مرحوم حق شناس علاوه بر مجموعه شعر "شاره که م سنه" که به زبان کردی به چاپ رسیده است، یک مجموعه شعر به زبان فارسی را نیز منتشر کرده و مجموعه خاطرات و بیوگرافی وی نیز در دست چاپ است.

مرحوم محی الدین حق شناس که یکی از برجسته ترین شعرای مردمی بود و از محبوبیت بسیاری در بین مردم برخوردار بود، چندین بار در استان کردستان به عنوان چهره برتر فرهنگی مورد تجلیل قرار گرفته بود. مراسم ختم وی نیز به مدت سه روز در مسجد باقرخان وکیل شهر سنندج برگزار می شود.

کد خبر 2156746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha