۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴، ۱۵:۱۳

بیگلری:

تجلیل از شخصیت های فرهنگی و هنری یکی از ضرورت های جامعه است

تجلیل از شخصیت های فرهنگی و هنری یکی از ضرورت های جامعه است

سنندج – نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی از تجلیل و تکریم شخصیت های فرهنگی و هنری در زمان حیات آنها به عنوان یک ضرورت یاد کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، محسن بیگلری ظهر امروز چهارشنبه در مراسم تقدیر و تجلیل از نیم قرن فعالیت های فرهنگی عمر فاروقی نویسنده و روزنامه نگار سقزی اظهار داشت: تکریم و تجلیل از شخصیت های فرهنگی و هنری در زمان حیات آنها برای الگوسازی در بین نسل جوان یکی از نیازهای لازم و ضروری جامعه به شمار می رود.

وی با اشاره به نیازهای کنونی جامعه گفت: با توجه به پیشرفت های صورت گرفته در عصر حاضر لازم است که توجهی ویژه به تجلیل از شخصیت های مطرح در جامعه صورت گیرد چرا که این اقدام نه تنها باعث افزایش انگیزه این عزیزان می شود که زمینه را برای حضور پرشور تر نسل جوان در حوزه های مختلف را فراهم می کند.

نماینده مردم شهرستان های سقز و بانه در مجلس شورای اسلامی ضمن تقدیر و تجلیل از خدمات ماندگار عمر فاروقی گفت: باید از اسامی چهره های این چنین برای نامگذاری معابر عمومی استفاده کرد تا یاد و نام آنها برای همیشه در تاریخ به ثبت برسد.

سرپرست دانشگاه پیام نور کردستان نیز در جریان برگزاری این مراسم طی سخنان با اشاره به هدف اصلی برگزاری این مراسم در شهرستان سقز گفت:دانشگاه پیام نور به عنوان مرکز علمی به گرامیدشت یاد بزرگان فرهنگی این مرز بوم افتخار و این راه را ادامه خواهد داد.

عمر فاروقی نویسنده سقزی

اسکندر مرادی افزود:ب زرگداشت یاد افرادی که در توسعه دانشگاه پیام نور نقشی مهم داشته اند نیز در دستور کار قرار دارد و این برنامه نیز به عنوان یکی از اولویت های دانشگاه دنبال می شود.

احسان اخوان از گویندگان قدیمی رادیو کرمانشاه و شبکه سحر نیز پیرامون بزرگداشت یاد بزرگمردان تاریخ و فرهنگ در زمان حیات مطالبی بیان و به بیان خاطراتی با عمر فاروقی پرداخت.

این هنرمند کرد زبان نیز با اشاره به خدمات استاد فاروقی و چهره های از این دست به فرهنگ گفت: انتظار می رود که به بهترین شکل ممکن از توانمندی های این عزیزان نیز در راستای اعتلا هر چه بهتر فعالیت های فرهنگی و هنری در سطح شهرستان بهره برداری شود.

در این مراسم که به مناسبت هفته بزرگداشت معلم  و جایگاه استاد برگزار شد، عرفان صاحبی استاد رشته روانشناسی دانشگاه پیام نور سقز هم در خصوص تاریخ تعلیم و تربیت در سقز سخنرانی کرد.

عمر فاروقی مورخ و روزنامه نگار سقزی نیز در جریان برگزاری این برنامه با بیان اهمیت برگزاری مراسمات فرهنگی بیان کرد: من به عنوان فردی فرهنگی نوشته هایم از لحاظ توسعه فرهنگی بیشتر حائز اهمیت است و به همین دلیل باید از این مسائل برای توسعه فرهنگ در جامعه بهره برداری شود.

وی با اشاره به چگونگی برگزاری این مراسم و تقدیر از متولیان آن گفت: انتظار می رود که ادارات و سازمان های فرهنگی از جمله اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی متولی برگزاری این برنامه می شد چرا که بیشترین فعالیت های من مربوط به حوزه فرهنگ و هنر است.

 وی با تشکر از برگزارکنندگان این برنامه و با بیان اینکه افراد فرهیخته زیادی در سقز در عرصه فرهنگ، ادب وهنر وجود دارد خواستار تشکیل کمیته ای برای برگزاری چنین برنامه هایی برای همه آنهان شد.

در ادامه این برنامه لوح های تقدیر از سوی فرماندار، دانشگاه پیام نور، جمعی از ادارات و شخصیت ها  به عمر فاروقی اهدا شد.

کد خبر 2570295

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha