۲۰ مهر ۱۳۹۴، ۹:۲۸

به عنوان پنجمین زبان بخش بین الملل؛

سرویس زبان کردی خبرگزاری مهر آغاز به کار کرد

سرویس زبان کردی خبرگزاری مهر آغاز به کار کرد

مدیر عامل خبرگزاری مهر از آغاز به کار سرویس زبان کردی به عنوان پنجمین زبان بخش بین المللی این خبرگزاری به صورت آزمایشی خبر داد و گفت: بعد از طی یک دوره کوتاه مدت فعالیت های این زبان رسمی می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، دکتر علی عسکری با اشاره به برنامه های خبرگزاری مهر در راستای توسعه و تقویت فعالیت های خود در حوزه رسانه اظهار داشت: زبان کردی به عنوان پنجمین زبان به خبرگزاری مهر اضافه شده است و این زبان به صورت آزمایشی فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی گفت: با توجه به تلاش در راستای جذب مخاطب از یک سو و همچنین ضرورت ارتقاء فعالیت های رسانه ای، خبرگزاری مهر نسبت به افزایش یک زبان جدید به مجموعه زبان های خارجی خود اقدام کرده و به همین دلیل زبان کردی به این خبرگزاری اضافه شده است.

مدیر عامل خبرگزاری مهر به اهمیت حوزه مناطق کردی اشاره کرد و گفت: با توجه به تحولات چند سال اخیر در منطقه و نیاز مخاطبان کردزبان به رسانه ای جامع برای پوشش این تحولات خبرگزاری مهر در این حوزه ورود پیدا کرد.

وی با بیان اینکه رسانه یک امکان قوی برای جذب مخاطب است، گفت: خبرگزاری مهر با راه اندازی زبان کردی دو دیدگاه جدی که یکی تبلیغ و صدور انقلاب اسلامی است و دیگری پوشش واقع بینانه از تحولات منطقه را در دستور کار قرار داده است و این روش را دنبال می کند.

دکتر عسکری با اشاره به اینکه زبان کردی خبرگزاری مهر در استان کردستان مدیریت می شود، افزود: مقام معظم رهبری در سفر به استان کردستان زبان کردی را یک سرمایه ملی عنوان کردند و به دلیل این اهمیت نیز استان کردستان به عنوان مرکزیت اصلی مدیریت زبان کردی خبرگزاری مهر انتخاب شد.

وی عنوان کرد: خبرگزاری مهر تلاش می کند که با فعال کردن نمایندگان خبری در شهرهای کردنشین کشورهای منطقه نگاهی واقعی به تحولات داشته باشد.

مدیرعامل خبرگزاری مهر در پایان گفت: با موافقت هیات مدیره خبرگزاری مهر از دو ماه قبل مقدمات اضافه کردن زبان کردی به مهر آغاز شد و از یک هفته قبل نیز سایت طراحی و بارگذاری شد و امروز شاهد فعالیت رسمی زبان کردی خبرگزاری مهر هستیم.

زبان کردی خبرگزاری مهر به آدرس www.ku.mehrnews.com قابل دسترسی است.
 

کد خبر 2938437

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • مسعود فضلی ۱۰:۱۳ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
      0 0
      ضمن عر ض سلام و خسته نباشید به تمام عزیزان در خبر گزاری مهر از شما بابت ره اندازی زبان کوردی بسیار سپاسگذارم به امید بهترین ها برای مردم عزیزم. زۆر سپاسی برای بەرێز و خوشەویست.هیوای سلامەتی و بەختەوەری بۆ دەخوازم.
    • یوسف مرادی ۱۴:۰۰ - ۱۳۹۴/۰۷/۲۰
      0 0
      سلاو و ریز ده ستان خوش سلام و احترام دستتون درد نکند ، سپاس