تاریخ انتشار: ۱۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۴:۳۲

گربه‌ها زندگی آرام و خوبی داشتند تا این‌که آمدن یک تازه وارد، زندگی آنها را به هم زد... اگر می‌خواهید با زندگی گربه‌ها و چگونگی به هم ریختن آرامششان آشنا شوید، می‌توانید «گربه شکمو» را بخوانید.

به گزارش خبرنگار مهر، «دیلینگ و سوتک، دوتا گربه حنایی بودند که با ارنی زندگی می‌کردند. ارنی عاشق موسیقی بود و از صبح تا شب، آهنگ گوش می‌کرد. یک روز سوتک گفت: من که نمی‌فهمم از چه چیز آن آهنگ‌ها خوشش می‌آید؛ یا جیغ جیغ است یا ویق ویق و یا دلنگ دلنگ!...»

«...دیلینگ، گوش‌هایش را تکان داد و گفت: اسمش را هم گذاشته‌اند موسیقی! واقعا که این آدم‌ها خیلی بامزه‌اند....سوتک گفت: من که می‌گویم ارنی باید یک‌جوری سرش را گرم کند و برود دنبال کاری. اگر سرش مثل ما شلوغ بود، هیچ وقت از این‌جور کارها نمی‌کرد؛ اصلا تو هیچ‌وقت دیده‌ای توی آفتاب لم بدهد یا خرخر کند؟ راستی راستی که خیلی تنبل است.»

«دیلینگ گربه شماره یک است و سوتک، گربه شماره دو. گربه‌ها زندگی راحت و آرامی دارند، اما تنها تا روزی که سروکله گربه شماره سه پیدا می‌شود...ملوسک، جاکره‌ای را می‌شکند و روی کوسن دوست داشتنی گربه‌ها لم می‌دهد. دیلینگ و سوتک می‌خواهند هرجوری هست از شر گربه تازه وارد، خلاص شوند. اما وقتی ملوسک، یک‌دفعه عیبش می‌زند، فقط گربه‌ها می‌توانند به دادش برسند...»

 

داستان «گربه شکمو» دومین جلد از مجموعه 10 جلدی «قصه‌های دبستانی برای دخترها» ست. آلیسون پرینس، نویسنده و آتوسا صالحی مترجم این داستان هستند.

تاکنون سه جلد از این مجموعه 10 جلدی از سوی نشر پیدایش در 2500 نسخه و به قیمت 4500 تومان منتشر شده است. تصاویر این سیاه و سفید است. «گربه شکمو» در شمار داستان‌های تخیلی بوده و برای گروه سنی «ب» و «ج» نوشته شده است.