۱۰ شهریور ۱۳۹۲، ۱۱:۱۹

من یک بیش فعالم

من یک بیش فعالم

«چه باید بکنم با مشکل بیش فعالی»، نوشته جان ف. تیلر با ترجمه دکتر شاهرخ امیری، کودکان و نوجوان را با بیش فعالی به عنوان یک اختلال آشنا و به آنها کمک می‌کند تا به درمان و برطرف کردن این مشکل بپردازند.

به گزارش خبرنگار مهر، «چه باید بکنم با مشکل بیش فعالی»، نوشته جان ف. تیلر با ترجمه دکتر شاهرخ امیری، فوق تخصص روان‌پزشکی کودک و نوجوان به بررسی مشکل بیش فعالی در بچه‌ها می‌پردازد. این کتاب هم مثل «چه باید بکنم وقتی بیست لازم نیست» یک کتاب روان‌شناسی به زبان ساده برای کودکان و نوجوانان است. کتابی که با پرسش از آنها آغاز می‌‍شود. سئوالاتی چون: «آیا توجه و تمرکز بر چیزی برایتان مشکل است؟ آیا آرام نشستن یا ماندن در یک مکان برایتان سخت است؟ آیا زمان‌هایی شده که به جای صحبت کردن در کلاس داد بزنید و یا این‌که در کلاس حواستان به دوروبر خود باشید؟ آیا اغلب بی‌توجه هستید؟ تکالیف خودتان را فراموش می‌کنید؟ آیا تکالیف مدرسه را به موقع انجام نمی‌دهید؟ آیا در کنترل رفتار خودتان مشکل دارید؟...»

فصل اول از کتاب «چه باید بکنم با مشکل بیش فعالی» به تو کمک می‌کند تا با مشکل بیش فعالی آشنا شوی. بخش دوم این کتاب، مجموعه‌ای از نصیحت‌ها و هشدارهایی است که به بچه‌های بیش فعال کمک می‌کند تا با مشکل خود آشنا شوند و انواع آن را بشناسند و بدانند چرا با این اختلال دست به گریبانند؟

در فصل سوم این کتاب به داروهایی که برای برطرف کردن اختلال بیش فعالی تجویز می‌شود اشاره شده و نشانه‌هایی که با ما از میزان تاثیر داروها می‌گویند. نویسنده در چهارمین فصل، خوردن ویتامین، پروتئین، مواد معدنی، چربی‌ها و روغن‌های مناسبی چون روغن ماهی و نوشیدن آب (هر دو ساعت یک لیوان) را موثر بر درمان اختلال بیش فعالی دانسته است. غذاهایی که به آنها حساسیت داریم، مواد پرچرب، کربوهیدرات‌ها (ماکارونی، برنج، نان و...) و غذاها و نوشیدنی‌های دارای مواد شیمیایی از جمله خوردنی‌هایی هستند که باید با احتیاط به سراغشان برویم.

پنجمین فصل از کتاب «چه باید بکنم با مشکل بیش فعالی» به بچه‌ها می‌گوید: «اگرچه بزرگ‌ترین حامیان تو در خانه والدینت هستند، اما بزرگ‌ترین نق‌زنان و عیب‌جویان روی زمین هم هستند.... پس می‌توانی درباره مشکلاتت با خانواده کار کنی. علاوه بر این با نشان دادن پیشرفتت می‌توانی آنها را خوشحال کنی. «زندگی در خانه» عنوان فصل پنجم است.

 

«شش روش موفقیت در مدرسه»، ششمین فصل از کتاب است که به بچه‌های بیش فعال آموزش می‌دهد چکونه با معلمان و هم‌کلاسی‌های خود ارتباط بهتری داشته باشند و مدرسه را فضای خوبی برای مطالعه خود بدانند؛ تمرکز کنند و هوشمندانه به مطالعه بپردازند.

عنوان فصل هفتم از کتاب «چه باید بکنم با مشکل بیش فعالی»، «هفت روش پیدا کردن و نگه داشتن دوست» نام دارد که از بچه‌های بیش فعال می‌خواهد درباره خودشان، احساس خوبی داشته باشند و از کلمت مودبانه و مهربانانه استفاده و مشکلاتشان را دوستانه برطرف کنند. «هشت راه برای مقابله با احساسات شدید» عنوان هشتمین و آخرین فصل از کتاب است.

«چه باید بکنم با مشکل بیش فعالی» نوشته جان ف. تیلر با ترجمه دکتر شاهرخ امیری، فوق تخصص روان‌پزشکی کودک و نوجوان را انتشارت پیدایش در 1500 نسخه و به قیمت 6000 تومان منتشر کرده است. در پایان هر فصل از کتاب، ازمون مربوط به همان بخش آمده است. 

کد خبر 2126984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha