۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۲، ۱۴:۴۲

کتابی درباره جلوگیری از شب‌ادراری کودکان منتشر شد

کتابی درباره جلوگیری از شب‌ادراری کودکان منتشر شد

کتاب «شب ادراری» نوشته پریستون اسمیت با ترجمه منزه فراهانی از مجموعه کتاب‌های «گام به گام با بچه‌ها» توسط نشر پیدایش منتشر شد.

به گزارش خبرنگار مهر، پریستون اسمیت فارغ التحصیل رتبه اول در رشته اقتصاد از دانشگاه رایس است. پس از فارغ‌التحصیلی از این رشته، به تحصیل در رشته پزشکی دانشگاه پزشکی تگزاس هوستون پرداخت و پس از اتمام دوره پزشکی، دو سال در دانشگاه پزشکی تنسی، جراحی عمومی خواند. او در سال 1993 دوره رزیدنتی اورولوژی دانشگاه نورت وسترن شیکاگو را به پایان رساند و در سال 1995 برای تکمیل دوره آموزشی خود دو سال در بیمارستان کودکان تنسی در ممفیس و لبونمور به فعالیت پرداخت و در پایان توانست مدرک فوق‌تخصص بیماری‌های کلیه و مجاری ادراری کودکان را اخذ کند.

دکتر اسمیت، بورد تخصصی دارد و مقالات متنوع و چند کتاب در زمینه بیماری‌های کلیه و مسائل گوارشی کودکان نوشته است که تحقیقات او در تمامی دنیا نیز ارائه شده است. معروف‌ترین کتاب‌های او عبارت اند از: «آموزش دستشویی رفتن کودکان» و «درمان بیماری‌های گوارشی کودکان». دکتر اسمیت متاهل و دارای سه فرزند است. او در حال حاضر مشغول مطالعاتی در زمینه پزشکی اورولوژی است. اسمیت عضو آکادمی پزشکان آموکیا کالج جراحان و انجمن متخصصان اورولوژی است.

شب ادراری یا خیس کردن شب‌هنگام رختخواب، حالتی است که میلیون‌ها کودک به آن مبتلا هستند. در حالی که تاکنون درمان قطعی و معجزه‌آسایی برای آن پیدا نشده است. این کتاب‌ شیوه‌های درمان این بیماری را در اختیار کودکان و خانواده‌هایشان قرار می‌دهد. با وجود روش‌های درمانی بسیار، هنوز مشخص نشده است که چرا برخی از این روش‌ها مفید واقع می‌شوند و برخی دیگر بی‌نتیجه می‌مانند.

شب‌ادراری برای بچه‌ها، مشکل بزرگی محسوب می‌شود. تعدادی از کودکان از این‌که نمی‌توانند روی این موضوع کنترل داشته باشند، خشمگین می‌شوند و گروهی دیگر، از خیس بودن غیرعادی خود احساس شرم و خجالت می‌کنند. این عصبانیت و شرمساری می‌تواند در آینده زمینه‌ساز مشکلات اجتماعی و خانوادگی باشد. حتی ممکن است این موضوع موجب شود که کودک از برقراری رابطه با سایر بچه‌ها خودداری کرده و خود را از بازی و تفریح محروم کند.

تعریف شب ادراری، حقایق شب ادراری، چه زمانی شب ادراری یک مشکل محسوب می‌شود، دلایل رایج شب ادراری، انتخاب زنگ هشدار، انتخاب دارو، عادت‌های اشتباه توالت رفتن عاملی برای شب ادراری و ... تعدادی از عناوین این کتاب هستند.

در قسمتی از این کتاب می‌خوانیم:

در خصوص کودکانی که شب ادراری دارند، برای آگاهی از وجود بیماری‌های احتمالی باید آزمایش ادرار انجام شود تا بتوان از ابتلای کودک به بیماری‌هایی مانند عفونت مجاری ادرار، وجود خون در ادرار یا دیابت آگاهی پیدا کرد. آزمایش ادرار، آزمایش ارزان و راحت است. البته در بیشتر موارد جواب این آزمایش‌ها منفی است. اگر جواب معاینات و آزمایش‌ها طبیعی باشد، نیازی به آزمایش‌های بعدی نیست. در صورتی که شب ادراری کودک بهبود پیدا نکند، ممکن است آزمایش‌های دیگر و تکمیلی تجویز شود. پزشک باید بهترین آزمایش‌های لازم برای فرزند شما را تشخیص و انجام دهد.

عکس برداری اولتراسوند(مافوق صوت) از کلیه و مثانه رایج‌ترین عکس‌برداری برای کودکانی است که دچار شب ادراری هستند. این نوع عکس‌برداری آسان، بدون درد و در مقایسه با انواع دیگر، نسبتا ارزان است. در صورت عفونت مجاری ادرار، عکس‌برداری برای تشخیص وضعیت کلیه و مثانه انجام می‌شود. درباره بچه‌هایی که طی روز برای استفاده از دستشویی مشکل دارند، نوع دیگری عکس‌برداری تحویز می‌شود که وضعیت مثانه را بررسی می‌کند و نشان می‌دهد که آیا مثانه به طور کامل تخلیه می‌شود یا نه....

کتاب «شب ادراری» با 128 صفحه،‌ شمارگان 2 هزار و 500 نسخه و قیمت 4 هزار و 500 تومان منتشر شده است.

کد خبر 2053745

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha